عمومی | دانشگاه تهران

افتتاح چند طرح در پردیس ابوریحان با حضور رئیس دانشگاه تهران

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران به نقل از پردیس ابوریحان ، دکتر محمود نیلی احمدآبادی ضمن بازدید از پردیس و دیدار با اعضای هیات علمی، چند طرح آموزشی، ورزشی و فرهنگی را افتتاح کرد.

افتتاح آزمایشگاه مرکزی

ساختمان جدید این آزمایشگاه با هدف بهره‌گیری متمرکز از تجهیزات آزمایشگاهی با فناوری بالا و فراهم‌سازی بستر مناسب برای انجام پژوهش‌های بنیادی و کاربردی، استفاده بهینه از توان پژوهشی اعضای هیات علمی و بهبود کیفیت آموزشی و پژوهشی دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی در فضایی بالغ بر ۸۰۰ مترمربع طراحی و ساخته شده است.

این آزمایشگاه با ارائه خدمات در زمینه‌های مختلف علوم و مهندسی کشاورزی به عنوان آزمایشگاه مرجع و به طور مستقل خدمات‌رسانی به طرح‌های پژوهشی استادان، پایان‌نامه‌های دانشجویان مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری، انجام آزمایش‌های متقاضیان خارج از پردیس و دانشگاه تهران و نیز برگزاری واحدهای درسی مرتبط با آزمایشگاه و کارگاه‌های تخصصی فعالیت خواهد کرد.

آزمایشگاه مرکزی دارای سه سالن آزمایشگاهی شامل بخش کشت بافت، بیوتکنولوژی و مولکولی و دستگاه‌های تجزیه‌ای است.

افتتاح سالن بدن‌سازی

سالن بدن‌سازی پردیس ابوریحان یکی از مجهزترین سالن‌های ورزشی در سطح شهرستان و دانشگاه است. این سالن به مساحت ۲۵۲ متر مربع ساخته شده است.

سالن بدن‌سازی پردیس شامل دستگاه‌های مختلف بدن‌سازی و همچنین دستگاه‌های سیستم هوازی از جمله تردمیل و دو چرخه ثابت است که روزانه حدود ۱۲۰ نفر از دانشجویان، کارکنان و اعضای هیات علمی می‌توانند از آنها استفاده کنند.

در کنار این سالن، سالن مجزای دیگری به عنوان سالن کشتی و تنیس روی میز با مساحت ۲۷۶ متر مربع قرار گرفته است که پذیرای ورزشکاران این رشته‌های ورزشی است.

راه‌اندازی سامانه آبیاری و تغذیه هوشمند

سامانه آبیاری و تغذیه هوشمند با مساحت ۱۰ هزار متر مربع با گونه‌های زیتون، انار، انگور، هلو، سیب، گلابی و خرمالو با هدف افزایش راندمان رشد و باروری گیاهان، کاهش هزینه‌های مربوط به آبیاری و کشاورزی، کاهش آفات، بیماری‌ها و خسارات ناشی از سرمازدگی و کاهش مصرف سموم و آلاینده‌های محیط زیستی و... طراحی و اجرا شده است.