عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام

همکاری های دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام و آموزش و پرورش ارتقا می یابد

همکاری های دانشگاه آزاد اسلامی واحد  ایلام و آموزش و پرورش ارتقا می یابد

در راستای ارتقای همکاری های متقابل آموزش و پرورش و دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام با محوریت مدارس سما نشستی با حضوری مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی ایلام ، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان ایلام و جمعی از ومعاونین واحد ایلام برگزار شد.

درابتدای این نشست  حجت الاسلام والمسلمین مهدی همتی مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام  با تبریک ایام ماه مبارک رمضان گفت: ماه رمضان ماه خودسازی انسان است واین ماه یک فرصت برای همه است.

وی تصریح کرد: دانشگاه و آموزش وپرورش حلقه متصل به هم هستند چراکه کسب علم و دانش از آموزش وپرورش شروع ­می­شود و در  دانشگاه ارتقاء می یابد.

وی افزود: آموزش وپرورش مسولیت خطیری در راستای تعلیم و تربیت نسل جوان و آینده سازان ایران اسلامی دارد و اساس تعلیم و تربیت و شاکله آن بر عهده آموزش و پرورش است .

مدیر کل آموزش وپرورش استان ایلام نیز گفت: آموزش وپرورش در تمام جهان محور توسعه و  بعنوان یک پایه برای پژوهش دانشگاه­ها عمل می کند و دانش آموزان بعنوان یک محقق وارد جامعه می شوند.

اسفندیار رستمزاد تصریح کرد : با تمام توان در خدمت خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی هستیم و آمادگی لازم برای هرگونه کمک به توسعه مدارس سما در تمام مقاطع داریم.

وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با تاسیس مدارس سما کمک بزرگی  به حوزه تعلیم و تربیت کشور کرده است.

وی تصریح کرد: مدارس سما هیچ گونه هزینه ای برای آموزش و پرورش نداشته است  و با ایجاد شغل برای معلمان وایجاد فضاهای آموزشی و رفاهی به توسعه و اشتغال استان کمک شایانی کرده است.

وی با استقبال از تعامل مثبت آموزش و پرورش و دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام  تاکید کرد: در آینده نزدیک ضمن بازدید از توانمندی های دانشگاه آزاد اسلامی و مدارس سما  زمینه انعقاد یک تفاهم‌نامه جامع جهت ارتقای بیشتر سطح همکاری ها فراهم خواهد شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام نیز  بر تعامل بهتر وسازنده آموزش و پرورش با دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد وگفت: تلاش‌های اداره کل آموزش وپرورش استان ایلام  جهت تعلیم و تربیت فرزندان استان با امکانات موجود قابل تقدیر است.

دکتر محمد میرزایی حیدری با معرفی توانمندی‌های این واحد دانشگاهی از جمله کادر مجرب هیات علمی،امکانات رفاهی، کارگاهها و آزمایشگاههای معتبر ، طرح های پژوهشی و تحقیقاتی انجام شده و ... گفت : زمینه‌های مشترک همکاری با اداره کل آموزش و پرورش استان در حوزه های مختلف فراهم است.

وی تصریح کرد: در کل کشور ۶۵۰ مدرسه سما با بیش از ۱۳۰هزار دانش آموز دایر است و نگاه دانشگاه آزاد اسلامی و مسئولان آن به آموزش و پرورش راهبردی و در راستای توسعه علمی و کمک به تعلیم و تربیت کشور است .

وی بیان کرد: درمدارس  سمای ایلام حدود ۷۰۰ دانش آموز در فضاهای آموزشی استاندارد در مقاطع مختلف  مشغول تحصیل هستند و این واحد دانشگاهی آمادگی اجرای طرح های پژوهشی،  تحقیقاتی وآموزش های کوتاه مدت برای معلمان فرهیخته و پرسنل آموزش وپرورش استان دارد.