عمومی | دانشگاه علوم پزشکی کردستان

برگزاری جلسه مانور دورمیزی بر اساس سناریوی زلزله ۶.۳ ریشتری در سنندج و توابع در دانشگاه

برگزاری جلسه مانور دورمیزی بر اساس سناریوی زلزله ۶.۳ ریشتری در سنندج و توابع در دانشگاه پنجشنبه، ۳ خرداد ۱۳۹۷

جلسه مانور دورمیزی بر اساس سناریوی زلزله ۳ . ۶ ریشتری در سنندج و توابع با حضور رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه، روسای بیمارستانهای سنندج، رئیس مرکز بهداشت شهرستان سنندج و جمعی از کارشناسان مرتبط در محل دفتر رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار وب دا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن خوش آمدگویی و آرزوی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان به حاضرین، ابراز داشت: تغییرات اقلیمی اخیر موجب پیدایش خطراتی نو شده است که یکی از جدیدترین آنها مسمومیت در اثر مصرف قارچ های سمی در کشور و استان بوده است.

دکتر سیامک واحدی گفت: باید از وقایع، حوادث و بحرانهای پیش آمده درس بگیریم و هم به صورت پیشگیرانه و هم واکنشی برنامه هایمان را برای مقابله و کاهش تلفات و آسیب ها طرح ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه، کمیته و تیم ویژه ای با بهره گیری از فارغ التحصیلان سوانح و بلایا در زمینه مبارزه و مقابله با بلایا و سوانح در دانشگاه تشکیل شده است، اذعان نمود: باید کاری کرد که آمادگی لازم برای مواجهه با بلایا را کسب و از حداکثر توان و امکانات برای اینکار استفاده نمود تا در زمان وقوع، سیستم ها، زیرساختها، نیروها و مردم کمترین آسیب ببینند.

رئیس دانشگاه گفت: ضرورت دارد با استفاده از نرم افزارهای مناسب و نیز تهیه سناریوی بلایا و برگزاری تمرین و مانور در دانشگاه مهمترین نقاط ضعف و قوت خود را شناخته و هر واحد و شخص وظایف خود را در زمان وقوع به روشنی بشناسد.

در ادامه این جلسه ضمن ارائه سناریو توسط دکترای سوانح و بلایا، حاضرین به بیان نظرات و دیدگاهها پرداخته و در پایان تصمیم گرفتند که جلسات این کمیته به صورت هفتگی برگزار و سند مقابله با بلایای ویژه دانشگاه علوم پزشکی کردستان تدوین گردد.