عمومی | دانشگاه لرستان

برگزاری آیین گرامیداشت سالروز خرمشهر با حضور رئیس دانشگاه


آیین گرامیداشت «سالروز آزادسازی خرمشهر»، با حضور رئیس دانشگاه لرستان برگزار شد.

ظهر روز چهارشنبه، دوم خردادماه، نماز جماعت در مسجد فاطمه الزهرا (س) دانشگاه لرستان به امامت مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی قدرتی برگزار شد و پس از نماز، از جانباز دوران دفاع مقدس، مصطفی آشنا که در عملیات آزادسازی خرمشهر عملیات بیت‌المقدس حضور داشته، توسط رئیس دانشگاه لرستان، دکتر خسرو عزیزی، تجلیل شد.

هیئت رئیسه، اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان حاضر در این آیین معنوی که برای پاسداشت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر برگزار شد، بعد از نماز جماعت، بر مزار سه شهید گمنام دانشگاه لرستان واقع در بوستان شهدای دانشگاه حضور یافتند و با قرائت فاتحه، غبارروبی و اهداء شاخه‌های گل، به مقام شامخ شهیدان، ادای احترام کردند.

این برنامه را معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان برگزار کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسین فلاحی‌اصل در سخنانی گفت:«عملیات آزادسازی خرمشهر یک نقطه عطف مهم تاریخی در تاریخ دفاع مقدس است».

دکتر فلاحی‌اصل تصریح کرد:«ملت ایران با جانفشانی‌ها و فداکاری‌های رزمندگان اسلام، به دنیا ثابت کرد که همیشه در صحنه است».

وی توضیح داد:«جمله حضرت امام (ره) یک جمله نورانی و تاریخی بود که فرمودند: خرمشهر را خدا آزاد کرد».

جانباز دوران دفاع مقدس، مصطفی آشنافر نیز به بیان خصوصیات عملیات بیت‌المقدس و بیان خاطراتی از این عملیات و مجاهدت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس پرداخت.

سوم خردادماه سال ۶۱، در عملیات بیت‌المقدس، خرمشهر آزاد شد.

شورای عالی انقلاب فرهنگی، سوم خرداد هر سال را به عنوان «روز مقاومت، ایثار و پیروزی»، نام‌گذاری کرده است.