عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر

سردار حجتی نیا درنشست بصیرتی واحد رامسر عنوان کرد: سوم خرداد روز پیرو ...

با همت معاونت دانشجویی و فرهنگی و بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر نشست بصیرتی با موضوع دستاوردها و توانمندی های دفاعی و فتح خرمشهر با سخنرانی سردار حجتی نیا و با حضور استادان و کارکنان در سالن کنفرانس این واحد دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، سردار حجتی نیا در این نشست ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه عزیزان در سرتاسر مهین اسلامی گفت: سوم خرداد روز مقاومت ایثار و پیروزی نام گذاری شد. علت نام گذاری این روز که مصادف است با فتح شهر خرمشهر و جاودانه شدن این روز عزیز در ۸ سال دفاع مقدس ویژگی های خاصی دارد که بحث خرمشهر بحث مفصلی است.در تاریخ بیان شده که  از سالهای بسیار قدیم حتی از دوره ی قاجار و بلکه بعد از اسلام تا زمان ما، پیچیدگی ها و مسائل مختلفی که در آن  منطقه اتفاق افتاده است  .

وی در ادامه افزود : پیروزی و فتح عملیات بیت المقدس در تاریخ جنگ یک نقطه عطفی برای تمام عملیات ها می باشد.

سردار حجتی نیا ضمن یادآوری از خاطرات جنگ و دوران دفاع مقدس اظهار کرد: با شروع جنگ و پاره کردن قطعنامه سال ۱۹۷۵ توسط صدام فتنه هایی در کشور ایجاد شد . در آن زمان انقلاب کشور عزیزمان یک انقلاب تازه تاسیس و نوپا بود و صدام هم به عنوان یک مهره کوچکی از آمریکایی ها در منطقه فعالیت می کرد.