عمومی | دانشگاه محقق اردبیلی

دانشگاه باید جامعه محور باشد

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی گفت: دانشگاه باید جامعه محور بوده و برای رفع مشکلات جامعه راهکار ارائه دهد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر عزیز حبیبی در مراسم گرامیداشت سالروز آزادی خرمشهر با بیان این مطلب افزود: دانشگاه باید مسائل اجتماعی را رصد کرده و دنبال راهکارهای حل آنها باشد.
وی با بیان اینکه کشور برای رسیدن به شرایط فعلی هزینه های مختلفی داده است، ادامه داد: آحاد ملت هزینه های سنگینی داده اند اما هنوز جامعه با آن آرمان های اسلامی فاصله دارد.
سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: هنوز در جامعه جا برای کار وجود دارد و باید در این برنامه ها تلنگری برای خود بزنیم.
حبیبی ادامه داد: ما ادعای تمدن اسلامی- ایرانی داریم و باید برای حل مشکل جامعه مدل ارائه دهیم تا جامعه را به استانداردهای لازم برسانیم.
آیت الله صفایی بوشهری استاد اخلاق حوزه های علمیه کشور گفت: روز قیامت با درایت علمی و عقلی ثابت شده است و دیگر نیازی برای اثبات وجودی روز قیامت وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه باید اعتباریات و فطریات را از هم تفکیک کرد، تصریح کرد: اعتباریات تنها در این دنیا ارزش و اعتبار دارد و اعتباریات تا زمان مرگ است.
آیت الله صفایی بوشهری استاد اخلاق حوزه های علمیه کشور اظهار کرد: فطریات زمان پذیر، محدود پذیر و جغرافیاپذیر نیستند.
وی با اشاره به ۴ سوال اساسی که در قیامت از انسان پرسیده می شود، افزود: این سوالات در مورد عمر انسان، جوانیش، دوستی ائمه اطهار و راه های کسب درآمد خواهند بود.
حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حسنی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: فتح خرمشهر، فتح خاک نبود بلکه فتح ارزش های دینی و اسلامی بود.
وی با اشاره به اینکه باورهای دینی باعث پیروزی رزمندگان اسلام شد، اضافه کرد: رزمندگان در زمان ۸ سال دفاع مقدس با تکیه بر باورهای دینی در مقابل کفر ایستادند.
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل ادامه داد: در آن زمان تمام امکانات در اختیار دشمنان بود و بهترین و بیشترین تجهیزات را داشتند و ما آنچنان تسهیلات نظامی نداشتیم اما رزمندگان با ایثار و توکل بر خدا پیروزی های متعددی داشتند.
حسنی با اشاره به اینکه هنوز هم دشمنان نظام و انقلاب اسلامی از ما می ترسند، تصریح کرد: اگر روزی برسد که دشمنان احساس پیروزی کنند، قطعا به کشور حمله می کنند.