دیدار کارکنان روابط عمومی دانشگاه مازندران با رییس دانشگاه
من بسیار به روابط عمومی باور دارم/ روابط عمومی باید امید را در دانشگاه افزایش دهد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، به مناسبت فرارسیدن هفته ارتباطات و روابط عمومی، کارکنان روابط عمومی دانشگاه مازندران و رابطان این مدیریت در معاونت ها و دانشکده های تابعه با دکتر سیدخلاق میرنیا رییس دانشگاه مازندران دیدار کردند.
براساس این گزارش، رییس دانشگاه مازندران در این نشست با اشاره به این که روابط عمومی شغل پر استرس و پر دردسری است، گفت: در کل کشور، جایگاه درستی برای روابط عمومی قایل نیستند. در واقع برای تبلیغات و اطلاع رسانی اهمیت زیادی قایل نمی شوند. این در حالی است که در خارج از کشور اگر کاری انجام دهند، تبلیغات وسیعی برای آن در نظر می گیرند و گاهی اوقات، با قدرت تبلیغات حتی در عرصه سیاست نیز پیروز می شوند.
دکتر میرنیا با بیان این مطلب که در جنگ ها هم علاوه بر میدان واقعی، جنگ مجازی وجود داشت، افزود: امروزه بسیاری از کشورها با جنگ تبلیغاتی با یکدیگر در حال پیکارند. برای مثال با نا امن جلوه دادن ایران یا بیان این که در ایران گرانی شدید است و ... به دنبال آلوده کردن محیط هستند. آنها می خواهند از جنگ روانی استفاده کنند که پاسخ به این مسایل، وظیفه روابط عمومی است. پس ضعف تبلیغات، تنها ضعف دانشگاه نیست. بلکه به عنوان یک ضعف کشوری محسوب می شود.
دکتر میرنیا در بخش دیگری از سخنانش به موضوع برجام نیز اشاره کرد و افزود: یکی از خواصی که برای برجام برمی شمارند این است که برجام توانسته است به دنیا بگوید که ما انسان های صلح جویی هستیم و آمریکایی ها جنگ طلب هستند. که این هم خاصیت تبلیغات است.
رییس دانشگاه مازندران با گلایه از این موضوع که بسیاری از افراد از اتفاقات اطراف خود آگاهی ندارند، اظهار داشت: این به معنی آن است که ما درست تبلیغ نکرده ایم. این ضعف ماست. بنابراین روابط عمومی نقش بسیار مهمی دارد و من بسیار به روابط عمومی باور دارم.
رییس دانشگاه جامع استان در ادامه سخنان خود بر لزوم توانایی روابط عمومی در پاسخگویی به سوالات مربوط به سازمان تاکید کرد و گفت: هم اکنون کارها و پروژه های بسیاری در دانشگاه در دست انجام و احداث است که هدف از انجام همه این کارها را باید روابط عمومی دانشگاه برای اذهان شفاف سازی کند. روابط عمومی باید اهمیت این پروژه ها را تبلیغات کند. بنابراین، رفع ابهاماتی که در دانشگاه وجود دارد، وظیفه روابط عمومی ها است.
دکتر میرنیا سپس گریزی نیز به روابط عمومی دانشکده ها زد و در خصوص نقش، وظایف و مسئولیت های آنان افزود: وظیفه شما روابط عمومی های دانشکده ها، شناخت و تببین کمبودها و ضروریات موجود در دانشکده ها است. روابط عمومی ها کمبودها و نیازهای دانشگاه را مشخص و به مسوول آن تحویل دهند تا مدیریت دانشگاه پس از جمع بندی، برای رفع آن اقدام کند.
رییس دانشگاه مازندران در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: شما روابط عمومی ها باید امید را در دانشگاه افزایش دهید. نوع انعکاس خبرهای شما، نوعی امید را در آینده مشخص می کند.
روابط عمومی دانشکده ها باید در سطح دانشگاه فعال بوده و همواره برای پاسخگویی به سوالات آمادگی داشته باشند
کاظم ابراهیمی مشاور رییس و رییس دفتر حوزه ریاست دانشگاه مازندران نیز در این نشست، ضمن تبریک روز روابط عمومی گفت: روابط عمومی ها باید فراتر از حوزه فعالیت ظاهری خود عمل کنند و همیشه از اوضاع و احوال اطراف خود باخبر باشند .
مشاور رییس با اشاره به موفقیت اخیر روابط عمومی دانشگاه در سطح کشور افزود: همانگونه که روابط عمومی دانشگاه در سطح استان و حتی کشور به فعالیت و خلق ایده های نو می پردازد، روابط عمومی دانشکده ها نیز باید در سطح دانشگاه فعال بوده و تمام اخبار و رویدادها را رصد و انعکاس دهند تا در همه شرایط برای پاسخگویی به سوالات آمادگی داشته باشند .
رییس دفتر حوزه ریاست دانشگاه مازندران در پایان سخنانش با تاکید بر لزوم مجهز شدن روابط عمومی به تجهیزات و امکانات جدید خاطرنشان کرد: روابط عمومی دانشگاه نیاز به تجهیز و به روزرسانی امکانات مورد نیاز خود دارد و ما سعی خواهیم کرد که با انجام این امر، روابط عمومی پویا و فعالی داشته باشیم .
لازم به یادآوری است: در ابتدای این نشست، حسین یحیی زاده مدیر روابط عمومی دانشگاه به ارایه گزارش عملکرد یک ساله روابط عمومی پرداخته و درخواست ها و امکانات مورد نیاز این مدیریت را بیان کرد.
روابط عمومی دانشگاه مازندران
امور رسانه های گروهی