عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

نظارت مستمر و کنترل اماکن عرضه و توزیع مواد غذایی در شهرستان عسلویه

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه؛ جاسم زارعی افزود: شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه بر اساس وظایف ذاتی و در راستای ایفای رسالت خود در زمینه کنترل و نظارت بهداشتی بر مراکز و صنوف به‌طور مستمر بازرسی‌ها و برنامه‌های خود را در زمینه آموزش متصدیان، اخطاریه، تذکر و جریمه انجام می‌دهد و در تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان طرح‌های ویژه بازرسی اجرا می‌نماید.
وی تصریح کرد: از ابتدای سال گذشته تاکنون درزمینه نظارت ویژه بهداشتی بر نانوایی‌ها، قصابی‌ها و مرغ فروشی‌ها ۱۷۹ مورد نمونه‌برداری و آزمایش‌های نان، ۶۵۴ مورد بازرسی و ارائه راهکارها و توصیه‌های بهداشتی به نانوایی‌ها، قصابی‌ها و مرغ فروشی‌ها، ۳۳ مورد جلسات آموزشی جهت نانوایان و قصابان، ۴۹ مورد اخطاریه، جریمه، معرفی به دادگاه، نانوایان، قصابی‌ها و مرغ فروشی‌ها توسط بازرسین شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه صورت گرفته است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت: همچنین یک مورد پلمپ نانوایی متخلف، ۵۹ مورد نمونه‌برداری کنترل آب نانوایی‌ها علاوه بر موارد فوق صورت گرفته است، طی بازدیدها و کلاس‌های آموزشی قوانین و مقررات بهداشتی به متصدیان تذکر داده می‌شود و در بازدیدهای بعدی در صورت عدم رعایت قوانین اقدام قانونی صورت می‌گیرد.
زارعی افزود: نظارت بر صنوف و مراکز توسط بهداشت و بدون ورود دیگر سازمان‌ها و نهادهای ذی‌ربط امکان‌پذیر نمی‌باشد، درزمینه نانوایی‌ها؛ تعزیرات آرد و نان، در مورد قصابی‌ها و سلامت گوشت و مرغ خام، کنترل آن در حوزه مسئولیت دامپزشکی می‌باشد که در طول سال تیم‌های بازرسی مشترک توسط شبکه بهداشت، صنعت و معدن و دامپزشکی صورت می‌گیرد.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت: همچنین واحد بازرسی و نظارت بهداشت طرح‌های مختلف در اغلب مناسبت‌های بهداشتی و مذهبی نظیر طرح بسیج سلامت نوروزی، طرح رمضان، طرح ارتحال (۱۴ و ۱۵ خرداد) سلامت راهیان نور، محرم، اربعین و...جهت تشدید و نظارت بهداشتی در سطح شهرستان اجرا می‌کند.
زارعی خاطرنشان کرد: سامانه رسیدگی به شکایات ۱۹۰ بهداشت هرگونه شکایت بهداشتی را در اسرع وقت پیگیری می‌کند، درواقع باید به سمتی برویم که مردم خود بازرس باشند و بهداشت با همکاری سایر ارگان‌ها و نهادهای حکومتی نقش نظارتی خود را به‌طور شایسته‌تری ایفا نمایند.
انتهای پیام/ع.م- ۳۰۹۰