عمومی | دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

چهارمین کنفرانس ملی محاسبات توزیعی و پردازش داده های بزرگ در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان برگزار شد.

چهارمین کنفرانس ملی محاسبات توزیعی و پردازش داده های بزرگ در روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکترعجمی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، درمراسم افتتاحیه چهارمین کنفرانس ملی محاسبات توزیعی و پردازش داده های بزرگ ضمن تقدیر از شرکت کنندگان و دست اندرکاران اجرای این کنفرانس مهم، برگزاری این کنفرانس را فرصتی مغتنم برای ارائه نظرات، ایده ها و آخرین یافته های پژوهشگران و اساتید این حوزه عنوان کرد و گفت: یکی از مسائلی که در همایش ها باید به آن توجه نمود مباحث کاربردی و ارائه تجربیات موفق در خصوص کاربست علم و فناوری در حل مسائل و مشکلات جامعه و صنعت می باشد. همچنین به منظور تبادل اطلاعات و گسترش تعاملات دانشگاه با سازمانها، نهادها و صنایع، حضور مدیران، کارشناسان و نخبگان صنایع، سازمانها، و شرکت های مرتبط در چنین همایش های تخصصی و کاربردی می تواند بسیار مفید واقع گردد.
دکتر مهدی هاشم زاده دبیر علمی این کنفرانس نیزدر گفتگو با روابط عمومی گفت: این کنفرانس حول مباحث مرتبط با سیستم های توزیعی و کلان داده ها که جزء مباحث بسیار داغ محافل علمی حوزه کامپیوتر و فناوری اطلاعات است که در کشور ما هم از اهمیت و حساسیت بسیار بالایی برخوردار است.
هاشم زاده در ادامه افزود: این کنفرانس سعی دارد که با تحت پوشش قرار دادن مباحث مختلف این حوزه ، زمینه را برای انجام فعالیت های پژوهشی آن مخصوصا در داخل کشور هموارتر نماید .
دکتر هاشم زاده با اشاره به اهداف و محور های این کنفرانس گفت: این کنفرانس حول چهار محور تخصصی، سیستم های توزیع شده و محاسبات، پردازش داده های بزرگ، تحلیل شبکه های اجتماعی و بینایی ماشین توزیع شده، شکل گرفته است .
وی در مورد مقالات ارسالی به این کنفرانس نیز گفت: حدود ۲۰۳ مقاله به دبیر خانه کنفرانس رسید که با توجه به نوپا بودن این حوزه و بستر های موجود در داخل کشور ، به نوبه خود امر شگرفی بود که از میان این مقالات با توجه به نظرات داروان محترم ، ۱۰۵ مقاله مورد پذیرش واقع شدند که از این تعداد مقاله ۶۰ مقاله در قالب ۶ نشست همزمان برای ارائه شفاهی انتخاب شده و ارائه می شوند.
سخنران کلیدی این همایش ملی، دکتر سریانی رئیس انجمن علمی بینایی ماشین و پردازش تصویر ایران، از دانشگاه علم و صنعت ایران بود.
گفتنی است: کلیه مقالات پذیرفته شده توسط پایگاه استنادی جهان اسلام ( ISC ) و پایگاه استنادی مقالات کنفرانس­های کشور ( CIVILICA ) نمایه خواهند شد.