عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم

دانشجوی دانشگاه آزاداسلامی استان قم در مسابقات انتخابی تیم ملی پاورلیفتینگ قهرمان شد

علی رستمی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی قم در مسابقات انتخابی تیم ملی پاورلیفتینگ و پرس سینه قهرمانی دانشجویان کشور که در اردبیل برگزار شد، مقام قهرمانی را کسب کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قم، نخستین دوره مسابقات قهرمانی پرس سینه وانتخابی تیم ملی پاورلیفتینگ دانشجویان ۲۴ اردیبهشت ماه به مدت دو روز در دانشگاه پیام نور اردبیل برگزار شد که در آن دانشجوی قمی در رده بزرگسالان مقام اول را کسب کرد.

این مسابقات براساس قوانین و مقررات فدراسیون بین المللی پاورلیفتینگ و در اوزان هشت گانه ( ۱۲۰+،۱۲۰، ۱۰۵، ۹۳، ۸۳، ۷۴، ۶۶، ۵۹) کیلوگرم برگزار شد که برترین ها به سومین دوره مسابقات پاورلیفتینگ دانشجویان جهان که تیرماه امسال در کشورجمهوری چک برگزار می‌شود اعزام خواهند شد.

همچنین علی رستمی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی قم از جمله قهرمانانی است که بارها مدال طلا را به خویش اختصاص داده است وی سال گذشته نشان طلای پیکارهای بین‌المللی ۲۰۱۸ در رشته پاورلیفتینگ دسته ۱۲۵ کیلوگرم در گرجستان را کسب کرد.

تیم منتخب پاورلیفتینگ و پرس سینه کشورمان در اسفندماه سال گذشته به رقابت‌ های بین‌ المللی گرجستان در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان اعزام شده بود که علی رستمی در رده جوانان و با ثبت رکورد ۶۵۰ کیلوگرم موفق به کسب مقام اول شد.

علی رستمی دانشجوی رشته حسابداری در مقطع کارشناسی از سال ۱۳۹۰ در رشته پرورش اندام فعالیت کرده و در حال حاضر عضو تیم ملی پاورلیفتینگ است که تا کنون ۳۰ مقام کشوری و استانی را در کارنامه خویش به ثبت رسانده است.

این جوان دانشجو، در مسابقات جهانی اکراین در سال ۲۰۱۷ مقام اول را کسب کرد.