پزشکی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران

دکتر ابطحی: دانشگاه آزاد اسلامی توانست از مهاجرت پنج میلیون دانشجو جلوگیری کند


رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران گفت: دانشگاه آزاد اسلامی توانست از مهاجرت ۵ میلیون دانشجو به خارج کشور جلوگیری کند.

دکتر ابطحی: دانشگاه آزاد اسلامی توانست از مهاجرت پنج میلیون دانشجو جلوگیری کند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی به نقل از خبرگزاری ایسکانیوز، دکتر سیدعلی ابطحی درخصوص تحولات علمی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی از گذشته تاکنون، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در شرایطی که تعداد دانشجویان دولتی بسیار کم بود، کار عظیمی آغاز کرد.
وی ادامه داد: کشور در آن روزها نیازمند افراد تحصیلکرده بود و برخی از دانشجویان مجبور بودند برای ادامه تحصیل به کشورهای همسایه سفر کنند. در چنین شرایطی دانشگاه آزاد اسلامی تاسیس شد. امروز پس از گذشت ۴ دهه، ۵ میلیون فارغ التحصیل در کشور وجود دارد که در صورت عدم تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی مجبور بودند به خارج از کشور سفر کنند و در فرهنگی بیگانه تحصیل کنند. برخی نیز زمانی که تحصیلاتشان به پایان می رسید، ترجیح می دادند در همان کشور بمانند.
وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی توانست از مهاجرت ۵ میلیون دانشجو به خارج از کشور جلوگیری کند. این دانشگاه موفق شده است سالیانه ۱.۵ میلیون دانشجو را تربیت و به جامعه تحویل دهد.
دکتر ابطحی بیان کرد: فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی از لحاظ علمی در وضعیت مطلوبی قرار دارند ، روند توسعه یافتگی کشور نیز با فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی ارتباط مستقیمی دارد.
وی افزود: خوشبختانه در حوزه علوم پزشکی دارای دکتری حرفه ای در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و علوم دارویی هستیم، دانشجویان در رشته های مختلف و گروه آموزشی علوم پایه و علوم بالینی سرآمد هستند.
دکتر ابطحی تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی توانست دانشگاه های متعددی را در سطح کشور تاسیس کند و آموزش و پژوهش را به واحدهای دوردست کشور انتقال داد. دانشگاه آزاد اسلامی باعث شد دانشجویانی که تمایلی به مهاجرت نداشتند، بتوانند در محل زندگی خود تحصیل کنند.

دکتر ابطحی: دانشگاه آزاد اسلامی توانست از مهاجرت پنج میلیون دانشجو جلوگیری کند نسخه قابل چاپ