عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

از سفیران سلامت دانش آموزی منطقه طارم سفلیِ شهرستان قزوین قدردانی شد

آیین تجلیل از سفیران سلامت دانش آموزی منطقه طارم سفلیِ شهرستان قزوین با همکاری اداره آموزش و پرورش این منطقه و مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین برگزار شد.

به گفته مهندس مسلم میرزابابایی، معاون مرکز بهداشت شهرستان قزوین در این برنامه از ۲۰ تن از سفیران سلامت دانش آموز در مدرسه دخترانه فاطمیه کوگیر و مدرسه پسرانه محمدیان سیاهپوش تجلیل شد .

سفیران سلامت دانش آموز، بازوهای توانمندی در ترویج فرهنگ سلامت در جامعه

صفیه احمدی زاده، کارشناس مسوول واحد آموزش و ارتقای سلامت شهرستان قزوین نیز در این رابطه، مهم ترین راه های پیشبرد اهداف حوزه سلامت را مشارکت مردم و همه دستگاه های اجرایی عنوان کرد و نقش سفیران سلامت و به ویژه سفیران سلامت دانش آموز را در انتقال مطالب آموزشی به گروه همسالان و همچنین خانواده و جامعه، بسیار مهم و ارزشمند دانست .

ایشان با بیان اینکه سفیران سلامت دانش آموز، بازوهای توانمندی در ترویج فرهنگ سلامت در جامعه هستند، از تلاش های ارزشمند ایشان قدردانی کرد و از آنان خواست به موضوع تحرک بدنی و فعالیت فیزیکی، بیشتر توجه کنند تا روح و جسم سالم تری داشته باشند.

گفتنی است، برنامه سفیران سلامت دانش آموز در قالب برنامه ملی خودمراقبتی از سال ۱۳۹۴ در حال اجراست و در مدارس مجری این برنامه، دانش آموزان سفیر سلامت پس از گذراندن آموزش های لازم، وظیفه انتقال مطالب آموزشی را به همسالان و خانواده خود بر عهده دارند.

این مراسم، روزهای پایانی اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ با حضور مسوولان اداره کل آموزش و پروش و منطقه طارم سفلی، کارشناسان آموزش و ارتقای سلامت مرکز بهداشت شهید بلندیان، کادر مرکز خدمات جامع سلامت سیردان، بهورز کوگیر و جمعی از سفیران سلامت دانش آموز در هر دو مدرسه برگزار شد.