عمومی | پژوهشگاه فضایی ایران

دستاوردهای پژوهشگاه فضایی مصداق عینی "ما می‌توانیم" است

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فضایی ایران، طی این دیدار، دکتر حسن حدادپور، رئیس پژوهشگاه فضایی ایران گزارشی از دستاوردهای این پژوهشگاه در حوزه طراحی و ساخت ماهواره‌های سنجشی و مخابراتی مطرح نمود.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران همچنین به فعالیت‌های دیگر این پژوهشگاه در عرصه فضایی از جمله سامانه انتقال مداری، بالن استراتسفری، رادار دهانه مصنوعی هواپایه اشاره نمود و انجام این پروژه‌ها را از دستاوردهای مهم در عرصه فناوری فضایی کشور خواند.

بنا به این گزارش، مهندس سید محمد حسین حجازی مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد، در این بازدید موفقیت‌های حاصله در پژوهشگاه فضایی ایران را مصداق فرمایش رهبر کبیر انقلاب مبنی بر"ما می‌توانیم" خواند که تحقق عینی یافته و خاطرنشان ساخت فرمایش موکد مقام معظم رهبری در خصوص بومی‌سازی و مهندسی معکوس فناوری در کشور توسط متخصصان پژوهشگاه فضایی ایران جامه عمل پوشیده که باعث افتخار و مباهات است.

وی بیان داشت خداوند را شاکریم که در دولت اخیر با درایت ریاست محترم جمهور و حمایت وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات، مجموعه پژوهشگاه فضایی ایران به اهداف خود در جهت توسعه فناوری فضایی نزدیک‌تر شده است.

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد همچنین اذعان داشت که همکاری‌های موفق گذشته این شرکت با حوزه فضایی کشور منجر به ساخت گنبد مینا شده است که خوشبختانه مورد استقبال مردم، اساتید و متخصصان قرار گرفته است.

مهندس حجازی ضمن ابراز تمایل برای ادامه همکاری‌ها بین طرفین، اظهار نمود شرکت نوسازی عباس آباد با نگاهی کاملا استراتژیک در حوزه‌های مربوط می‌تواند با پژوهشگاه فضایی همکاری نزدیکی داشته باشد و فعالیت‌های مشترک در قالب تفاهم‌نامه همکاری بین دو مجموعه، در پیشبرد اهداف عالی کشور در حوزه علم و فناوری فضایی بسیار مثمرثمر خواهد بود.

ایشان ابعاد علمی، گردشگری و محیط زیستی را برای همکاری‌های مشترک با پژوهشگاه مناسب دانسته و برقراری ارتباط بیشتر با شهرداری تهران را برای استفاده از برخی ظرفیت‌های پژوهشگاه فضایی ایران در شهر تهران بسیار مفید ارزیابی کرد. و به بسترهای همکاری از جمله در پارک علم و فناوری اراضی عباس‌آباد و گنبد مینا اشاره نمود.

در این دیدار، مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد و هیات همراه از نمایشگاه دستاوردهای فناورانه پژوهشگاه فضایی و نیز مرکز آزمون و یکپارچه‌سازی سامانه‌های فضایی بازدید نمودند.