عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

برگزاری جلسه آموزشی ویژه قصابان تحت پوشش مرکز خدمات جامع سلامت سعیدیه

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، پنج‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۹۷ فاطمه شفیعی، سرپرست و کارشناس بهداشت محیط مرکز خدمات جامع سلامت سعیدیه ضمن توزیع پمفلت مربوطه، آموزش چهره به چهره در خصوص تب خونریزی دهنده کریمه-کنگو ازجمله علائم، راه‌های پیشگیری، راه‌های انتقال و تشخیص این بیماری به قصابان تحت پوشش این مرکز پرداخت.
وی در این جلسه آموزشی ضمن تاکید بر نگهداری و کشتار دام باید به‌صورت مدرن و بهداشتی گفت: افرادی که دام نگهداری می‌کنند و یا دام ذبح می‌کنند و یا در کشتارگاه کار می‌کنند، به‌منظور عدم ابتلا به تب کریمه کنگو باید مراقبت‌های لازم را انجام دهند، اگر فردی بخواهد در کنار خیابان یا جاده بدون رعایت استانداردهای بهداشتی اقدام به ذبح دام کند، ممکن است به این بیماری مبتلا شود. احتمال ابتلای افرادی که با خون و ترشحات دام آلوده سروکار دارند و ترشحات و خون دام روی بدن آنها می‌ریزد و داخل مخاط فرد می‌شود، به این بیماری هم بسیار بالاست.
وی در پایان اذعان داشت که حتی متبحرترین افراد نمی‌توانند این بیماری را در دام شناسایی کنند، بنابراین باید تمام نکات بهداشتی را در هنگام تماس با دام رعایت کنیم.
خبر: خورسندفرد
عکس: بیاتی نیاز