عمومی | دانشگاه علوم پزشکی جهرم

انتخابات شورای صنفی دانشجویان برگزار شد - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰


امروز ۳۰ اردیبهشت ماه ۹۷ انتخابات شورای صنفی دانشجویان دانشگاه با شرکت ۵۴ کاندیدا در دانشگاه برگزار گردید.

دکتر محسن حجت معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه اظهار داشت: انتخابات شورای صنفی دانشجویی دانشگاه هر از یک سال همزمان با هفته خوابگاه ها و در اردیبهشت ماه برگزار می گردد و انتخابات امسال در پنج واحد دانشگاهی شامل خوابگاه ها و دانشکده ها همزمان برگزار شده است.

وی بیان کرد: با تلاش مسئولین حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی امسال شور اشتیاق خاصی در بین دانشجویان ایجاد گردید و عده کثیری از دانشجویان کاندیدای شورای صنفی دانشگاه شدند.

دکتر حجت بیان کرد: ۲۵ نفر از مجموع خوابگاه های پسرانه، دخترانه و دانشکده پزشکی و پیراپزشکی انتخاب و عضو شورای صنفی واحدهای دانشجویی می شوند.

به گفته وی از این ۲۵ نفر عضو شورای صنفی واحد های دانشجویی دانشگاه، دبیران آنها انتخاب و شورای مرکزی صنفی دانشجویی دانشگاه را تشکیل می دهند.

دکتر مهدی عبدالهی فرد مدیر امور دانشجویی دانشگاه وظایف شورای مرکزی را شامل ۹ بند دانست و گفت: این وظایف شامل پیگیری حقوق واحد های دانشجویی، شناسایی و انعکاس مشکلات دانشجویان، پیگیری رفع مشکلات دانشجویان از طریق مسئولان ذیربط دانشگاه، تهیه شرح وظایف داخلی شورای مرکزی صنفی دانشجویان، تایید شرح وظایف داخلی شورای صنفی واحد ها، ارائه گزارش عملکرد ماهانه به معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، رسیدگی به تخلفات، شکایات و اعتراض شورای صنفی واحدها، ارائه پیشنهاد و راهکار عملیاتی به مسئولین دانشگاه برای بهبود شرایط دانشجویان و برنامه ریزی و نظارت بر نحوه اجرای فعالیت های جاری شورای صنفی واحدها است.

وی بیان کرد: نداشتن مسئولیت و عضویت در شورای صنفی مرکزی تشکل ها اسلامی و سیاسی داخلی دانشگاه، نداشتن بیش از یک ترم مشروطیت آموزشی، عضویت تنها در یک شورای صنفی دانشجویی و مدت تحصیل دانشجو کمتر از دو ترم باقی نمانده باشد را از شرایط کاندیدای دانشجویی در این انتخابات دانست.