عمومی | دانشگاه یزد

رشد ۵ برابری پژوهانه دانشگاه یزد در سه سال اخیر

دکتر سعید علیخانی گفت: رقم پژوهانه سال ۹۶ حدود سی و یک و هفت دهم (۳۱/۷) میلیارد ریال بوده است که رشدی حدود یک و ۷ دهم (۱/۷) داشته است که این رشد نسبت به پژوهانه سال ۹۵ حدود سه و نیم (۳/۵)برابر بوده است.
وی تصریح کرد: اکنون رقم پژوهانه اعطایی به اعضای هیات علمی دانشگاه (پژوهانه سال ۹۷)  بالغ بر ۵۳ میلیارد ریال است که حدود نصف این مبلغ در ابتدای سال جاری به حساب استادان واریز شده است.
وی افزود: مهمترین عامل این افزایش دو برابر کردن اعتبار ستاره دارها در پژوهانه ۹۷ و ایجاد اعتبار ویژه که معادل اعتبار نظری است، در پژوهانه سال ۹۶ بوده است.
به گفته وی بر اساس اطلاعات استخراج شده از فعالیتهای مربوط به پژوهانه استادان دانشگاه یزد، سرانه مقاله ژورنالی و کنفرانسی اعضای هیات علمی دانشگاه یزد برای دو سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به ترتیب حدود چهار و سی و شش(۴/۳۶) و چهار و پنجاه و چهار ( ۴/۵۴) است که رقم قابل قبولی به شمار می‌آید و امید است با تلاش اعضای هیات علمی این رقم افزایش پیدا کند.
دکتر علیخانی یادآور شد: معاونت پژوهشی دانشگاه با توجه به اوضاع ارزی در حال حاضر و عدم فروش ارز از طریق صرافی‌ها و مشکل پرداخت حق ثبت نام کنفرانس‌ها، با هماهنگی به عمل آمده با معاونت اداری و مالی و بانکهای عامل، موافقت کرده که در نامه ارزی برای بانکها علاوه بر ارز روزانه ماموریت، رقم ارزی ثبت نام نیز ثبت شود تا استادان مشکلات کمتری را برای شرکت در کنفرانس‌های بین المللی داشته باشند.