عمومی | وزارت علوم،تحقیقات و فناوری

چهارمین کنفرانس ملی محاسبات توزیعی و پردازش داده های بزرگ

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، دکترعجمی ، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، درمراسم افتتاحیه چهارمین کنفرانس ملی محاسبات توزیعی و پردازش داده‌های بزرگ ضمن تقدیر از شرکت کنندگان و دست اندرکاران اجرای این کنفرانس برگزاری این کنفرانس را فرصتی مغتنم برای ارائه نظرات، ایده‌ها و آخرین یافته‌های پژوهشگران و استادان این حوزه بیان کرد.

وی گفت: یکی از مسائلی که در همایش‌ها باید به آن توجه نمود مباحث کاربردی و ارائه تجربیات موفق در خصوص کاربست علم و فناوری در حل مسائل و مشکلات جامعه و صنعت می‌باشد همچنین به منظور تبادل اطلاعات و گسترش تعاملات دانشگاه با سازمانها ، نهادها و صنایع، حضور مدیران، کارشناسان و نخبگان صنایع، سازمانها ، و شرکت‌های مرتبط در چنین همایش‌های تخصصی و کاربردی می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

دکتر مهدی هاشم زاده دبیر علمی این کنفرانس نیز گفت: این کنفرانس حول مباحث مرتبط با سیستم‌های توزیعی و کلان داده‌ها است که جزو مباحث بسیار داغ محافل علمی حوزه کامپیوتر و فناوری اطلاعات است.

دکترهاشم زاده در ادامه افزود: این کنفرانس سعی دارد که با تحت پوشش قرار دادن مباحث مختلف این حوزه، زمینه را برای انجام فعالیت‌های پژوهشی آن مخصوصاً در داخل کشور هموارتر کند.

وی با اشاره به اهداف و محورهای این کنفرانس گفت: این کنفرانس حول چهار محور تخصصی، سیستم‌های توزیع شده و محاسبات، پردازش داده‌های بزرگ، تحلیل شبکه‌های اجتماعی و بینایی ماشین توزیع شده، شکل گرفته است .

وی در مورد مقالات ارسالی به این کنفرانس نیز گفت: حدود ۲۰۳ مقاله به دبیر خانه کنفرانس رسید که با توجه به نوپا بودن این حوزه و بسترهای موجود در داخل کشور ، به نوبه خود امر شگرفی بود که از میان این مقالات با توجه به نظرات داروان ، ۱۰۵ مقاله مورد پذیرش واقع شدند که از این تعداد مقاله ۶۰ مقاله در قالب ۶ نشست همزمان برای ارائه شفاهی انتخاب شده و ارائه شد.

س.س ۵۱/ ر.ب ۴۵