عمومی | دانشگاه شیراز

همایش معرفی رشته علوم تربیتی با تاکید بر کارآفرینی و تجاری سازی ایده

به همت انجمن های علمی دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، همایش معرفی رشته علوم تربیتی با تاکید بر کارآفرینی و تجاری سازی ایده ، با حضور جمعی از اساتید و دانشجویان در تالار حکمت دانشگاه شیراز برگزار شد.
در ابتدای این مراسم، دکتر ستاره شجاعی ، دبیر همایش، به بیان اهمیت تکنولوژی و فناوری در کلاس های درس پرداخت.
دکتر حسین زنگنه ، استادیار تکنولوژی آموزشی و از فناوران برتر کشور در حوزه علوم تربیتی هم مطالبی را درخصوص کار آفرینی و تجاری سازی ایده در زمینه علوم تربیتی و روان شناسی بیان کرد.
عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی همدان در سخنان خود به نقش کارآفرینی در رشد و توسعه علوم تربیتی، ویژگی های کارآفرینان در این حوزه و وظایف و نقش های کارآفزینان در حوزه علوم تربیتی به طور خاص اشاره نمود .
در این همایش نیم روزه، خانم دکتر خوشبخت به عنوان نماینده بخش آموزش دبستانی و پیش دبستانی، دکتر شجاعی از بخش آموزش افراد استثنایی و خانم دکتر محترم و خانم دکتر حیدری نیز به نمایندگی از بخش های علوم تربیتی و مدیریت آموزشی به معرفی رشته های مورد نظر و زمینه های اشتغال هر رشته به صورت جداگانه پرداختند و به همراه دکتر شمشیری رئیس دانشکده به سوال های دانشجویان پاسخ دادند.
گفتنی است در این همایش، کودکان با نیازهای ویژه( کودکان با آسیب ذهنی، سندرم داون و اتیسم) به اجرای هم آوایی پرداختند و در پایان ، دکتر همتی علمدارلو معاون فرهنگی دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی بر اهمیت توجه شایسته به توانمندی های این افراد و اینکه از نشانه های توسعه یافتگی و پیشرفت هرکشوری توجه و دیده شدن توانایی های این افراد است، تاکید کرد.