عمومی | مؤسسه تحقیقات علوم دامی کشور

کارگاه آموزشی "خبرنویسی در رسانه های الکترونیک و شبکه های اجتماعی" در مرکز تحقیقات اردبیل برگزار شد


کارگاه آموزشی "خبرنویسی در رسانه های الکترونیک و شبکه های اجتماعی" در مرکز تحقیقات اردبیل برگزار شد

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم دامی کشور: در آستانه "روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی" ،کارگاه آموزشی با موضوع "خبرنویسی در رسانه های الکترونیک و شبکه های اجتماعی" با حضور دکتر کربلائی رئیس مرکز تحقیقات استان اردبیل ، مهندس صحرایی رئیس روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، و مهندس ژاله فدایی رئیس روابط عمومی ستاد سازمان وشماری ازمسئولان وکارشناسان ارشد روابط عمومی های تابعه سازمان تحقیقات در تاریخ ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت سال جاری در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی ومنابع طبیعی اردبیل برگزار شد.

در این دوره آموزشی موضوعاتی چون "تشریح وماهیت خبر"،تیتر نویسی خبرهای علمی آموزشی وترویجی،" لید نویسی ونقش آن در کیفیت خبر"،"وجوه تمایز خبر در سایت های اطلاع رسانی با سایت های خبرگزاری "، "کاربرد واژه در خبر"،"تنظیم خبر تولیدی جهت سایت های تحقیقاتی"،"خبر پوششی وخبرمحض"، "ویژگی های شخصیتی برای کسب خبر" توسط دکتر ذاکری از روابط عمومی ستاد سازمان تدریس شد.

در آغاز این مراسم دکتر کربلائی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل ضمن سخنانی اظهار داشت: روابط عمومی هر سازمان و نهادی، به عنوان جایگاهی استراتژیک در اطلاع رسانی فعالیت های آن، نقش محوری بر عهده دارد که خوشبختانه جایگاه روابط عمومی سازمان تحقیقات از سوی  دکتر زند رئیس سازمان ، مورد توجه ویژه است .

وی یادآورشد : پایداری منابع طبیعی ،توجه به اقلیم ومنابع آب وخاک که بستر حیات محسوب می شوند ، از ضروری ترین بحث هاست ،که اطلاع رسانی در این حوزه ها از وظایف روابط عمومی هاست.

دکتر کربلایی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی را در زمینه ارتباطات جزو سازمان های استثنایی نامید وافزود: سازمان با داشتن اعضای هیات علمی و نیروی انسانی در مراکز استانی و موسسه های تحقیقاتی سراسر کشور و به ویژه در ارتباط با جامعه کشاورزان، در شمار پر مخاطب ترین اداره های کشور است و این مهم، نقش روابط عمومی ها را در برقراری ارتباط موثر درون و برون سازمانی قابل توجه می سازد.

در ادامه خانم ژاله فدایی رئیس روابط عمومی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی ضمن تبریک روز جهانی " ارتباطات و روابط عمومی" و تشکر از دکتر کربلائی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل ،بیان داشت: دوره آموزشی با عنوان "خبرنویسی در رسانه های الکترونیک و شبکه های اجتماعی" با هدف ارتقای مهارت های خبر نویسی همکاران فعال ما در این حوزه در سطح مراکز و موسسه های تحقیقاتی برگزار شده  که امیدواریم بتوانیم با افزایش مهارت های همکاران در عرصه خبر نویسی ،کاستی هارابرطرف نماییم. وی هم چنین با سپاس از دکتر زند معاون وزیر و رئیس سازمان در توجه به ارتقای جایگاه روابط عمومی، رسالت همکاران روابط عمومی را در انتشار پیام ها و دستاوردهای بدنه اجرایی سازمان بزرگ تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی یادآور شد و بر لزوم تقویت مهارت های حرفه ای تاکید کرد .

گفتنی است :در روز نخست این کارگاه آموزشی از برترین های روابط عمومی های تابعه سازمان و همچنین غرفه های برتر در برگزاری نمایشگاه خانه کشاورز سال ۱۳۹۶ تقدیر شد .

روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم دامی کشور