علوم پایه | دانشگاه ارومیه

اولین نمایشگاه ایده‌های بازیافت و کاهش از مبدا پسماند در دانشگاه ارومیه برگزار گردید

آثار منتخب دانشجویی در قالب پروژه درس مهندسی محیط‌زیست با عنوان «ایده‌های بازیافت و کاهش از مبدا پسماند» به راهنمایی دکتر قنبرزاده لک و دکتر فرید خلیل آریا ۲۴ اردیبهشت ماه در محل دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه ارومیه، به نمایش گذاشته شد.

در این نمایشگاه ۲۹ اثر تهیه شده توسط دانشجویان (در قالب ۱۵ گروه) به نمایش درآمد که با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد.

دکتر قنبرزاده لک دبیر نمایشگاه گفت: برپایی چنین رویدادهایی می‌تواند ضمن تشویق دانشجویان به استفاده صحیح از منابع و کاهش تولید پسماند، حس مسئولیت‌پذیری زیست‌محیطی آنها را تقویت نموده و از آنجا که دانشجویان سفیران محیط‌زیست در محیط خانواده نیز به شمار می‌روند، این امر بطور غیر مستقیم اثرات مثبتی در جامعه خواهد داشت.

دکتر قنبرزاده ضمن تشکر از دانشجویانی که مسئولیت برگزاری نمایشگاه و کارهای اجرایی مربوطه را برعهده گرفته بوند اظهار امیدواری نمود: در سالیان آتی با بهره‌گیری از تجارب این دوره، بتوان فعالیت‌های مشابه و منسجم‌تر در دانشگاه ارومیه اجرا نمود.

رییس دانشگاه، معاونین و اساتید دانشکده فنی و مهندسی، رییس اداره کل محیط‌ زیست استان آذربایجان غربی و معاونین، معاونت شرکت آب و فاضلاب شهری استان آذربایجان غربی، معاونت شرکت پاکدیس ارومیه، رییس سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری استان آذربایجان غربی، معاونت سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه، دانشجویان و ... از جمله بازدید کنندگان از نمایشگاه بودند.

شایان ذکر است: وحید اسکندری، سیده نیلوفر حصاری، سینا داودی، خانم علیلو، محمد پارسا قربانی افروزی، سعدی کیانی، سهند کیانی، محمد شمچی رضائیه و محمدرضا محمدی ریگ آبادی دانشجویان اجرایی نمایشگاه بودند.