برگزاری کارگاه آموزشی مسئولین روابط عمومی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی
در آستانه "روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی" به همت روابط عمومی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی کارگاه آموزشی با موضوع "خبرنویسی در رسانه های الکترونیک و شبکه های اجتماعی" ویژه مسئولان روابط عمومی موسسه های تحقیقاتی و مراکز استانی تابعه سازمان ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت سال جاری در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی ومنابع طبیعی اردبیل برگزار شد. افتتاحیه این کارگاه آموزشی با سخنرانی مهندس صحرایی رئیس روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل، دکتر حسین کربلائی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل و مهندس ژاله فدایی رئیس روابط عمومی ستاد سازمان همراه بود.
مهندس ژاله فدایی رئیس روابط عمومی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی ضمن تبریک روز جهانی " ارتباطات و روابط عمومی" و تشکر از دکتر کربلایی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی اردبیل بابت میزبانی این کارگاه آموزشی بیان داشت: دوره آموزشی با عنوان "خبرنویسی در رسانه های الکترونیک و شبکه های اجتماعی" با هدف ارتقای مهارت های خبر نویسی همکاران فعال ما در این حوزه در سطح مراکز و موسسه های تحقیقاتی برگزار شده است که امیدواریم بتوانیم نقایص و کمبودهایی را که گاها مورد انتقاد قرار می گیرد، برطرف نماییم.
دکتر کربلایی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی اردبیل ضمن قدردانی از تلاش های مسئولان روابط عمومی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی، فعالیت آنان را در انعکاس دستاوردهای سازمان مهم دانست و بیان داشت: روابط عمومی هر سازمان و نهادی، به عنوان جایگاهی استراتژیک در اطلاع رسانی فعالیت های آن، نقش محوری بر عهده دارد که خوشبختانه جایگاه روابط عمومی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی از سوی رئیس محترم سازمان جناب آقای دکتر زند مورد توجه ویژه است که بر خود لازم می دانم از توجهات ایشان در این زمینه قدردانی کنم.
مهندس صحرایی رئیس روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل ضمن تبریک فرارسیدن ایام ماه مبارک رمضان و روز جهانی ارتباطات، با ارائه آماری به فعالیت های روابط عمومی این سازمان در دولت تدبیر و امید اشاره داشت و افزود: طی ۵ سال گذشته سطح کیفی و کمی فعالیت های روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل، رشد چشمگیری در مقایسه با گذشته، داشته است که در این بین می توان به تولید ۴۲۰۰ خبر و انتشار آن در سطح وسیع اشاره کرد که تنها ۸۵۰ خبر مربوط به تحقیقات بوده است.
در ادامه، مدرس دوره دکتر محمود ذاکری استاد دانشگاه و کارشناس رسانه طی سخنانی بیان داشت: در ادامه کارگاه های آموزشی روابط عمومی که طی سال های گذشته برگزار شد مساله خبرنویسی یکی از مهمترین موضوع ها در روابط عمومی به شمار می آید و لازم است که همکاران ما در روابط عمومی نسبت به تهیه و تنظیم خبر ، اطلاعات لازم را داشته باشند.
لازم به یادآوری است مسوولان روابط عمومی ها طی گذراندن این دوره دو روزه در استان اردبیل با مطالبی با موضوعات "تشریح و آنالیز ماهیت خبر"، "تیترنویسی خبرهای علمی، آموزشی و ترویجی" ، "لیدنویسی و نقش آن در کیفیت خبر"، "وجوه تمایز خبر سایت های اطلاع رسانی با سایت های خبرگزاری" و "کاربرد واژه گزینی در خبر" آشنا شدند و در پایان دوره گواهینامه آموزشی خود اخذ خواهند نمود.