عمومی | دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

کارگاه آموزشی بهداشت تغذیه در یاسوج برگزار شد+عکس


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: شناسایی فرهنگ رفتارهای غذایی در استان و اصلاح شیوه زندگی شما به عنوان کارشناسان تغذیه نقش تعین کننده ای دارد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، ابراهیم نعیمی افزود: اجرای برنامه های حمایتی مادران باردار و بهبود روند تغذیه ای کودکان زیر شش سال باید جز اولویت های کاری قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه امروزه شاهد مصرف بیش از حد شیرینی جات و محصولات قندی به ویژه در بین کودکان هستیم، ادامه داد: خطر بی رویه مصرف مواد قندی در جامع و در کنار آن تکیه کردن بر زندگی صنعتی می تواند یک خطر جدی و تهدید کننده باشد.

وی تصریح نمود: شما به عنوان کارشناسان تغذیه با نظارت مستمر بر نحوه مصرف و چگونگی آگاه سازی، ورود و ارتباط تاثیر گذار با مردم نقش تعیین کننده ای در راستای فرهنگ سازی عادات غذایی دارید.

نعیمی اضافه کرد: چاقی شکلی از سوءتغذیه بوده که ناشی از پرخوری است و نه تنها نشانه سلامتی نیست بلکه نشان دهنده تغذیه نامناسب بوده و در کشور ما وزن چاقی بسیار شایع است به طوریکه در حدود ۶۰ درصد از افراد ۱۸ساله و به مراتب بالاتر مبتلا به اضافه وزن و چاقی هستند.
وی با اشاره به اینکه چاقی شانس ابتلاء به بیماری هایی غیر واگیر (فلبی عروقی، دیابت، انواع سرطان) را  افزایش می دهد، ابراز داشت: لازم است برنامه های آموزشی جهت بالا رفتن آگاهی عموم مردم در دستور کار قرار بگیرد و توجه ویژه ای به برنامه صحیح رژیم غذایی توسط کارشناسان مراکز ارائه خدمات سلامت صورت گیرد.

مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم.پزشکی استان، همچنین گفت: در مراقبت های ادغام یافته میانسالان توجه ویژه ای به بحث اضافه وزن و چاقی به عنوان عامل خطر بیماری ها شده که طبق دستور از قبل تهیه شده بسیار مهم و ضروری است.

فرشته بوستانی بیان کرد: زمانی ما می توانیم دسترسی به تغذیه سالم داشته باشیم که گروه های مختلف غذایی در برنامه سبد غذایی گنجانده شود.

وی در پایان اذعان داشت: با توجه به حضور مداوم دکتر جان محمد ملک زاده در برنامه های آموزشی در بخش بهداشت تغذیه از وی قدردانی می کنیم.

به گزارش وب دا؛ کارگاه آموزشی بهداشت تغذیه با حضور معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی استان، عضو هیئت علمی و رئیس دانشکده بهداشت، کارشناسان واحد بهداشت تغذیه استانی و شهرستانی در سالن اجتماعت این معاونت بهداشت برگزار شد.۵-۱۴۲