عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن

کارگاه آموزشی ازدواج موفق دردانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ازاداسلامی واحد رودهن این کارگاه در خصوص بنیان و اساس ازدواج موفق؛ مراحل ازدواج و تکنیک های ازدواج سالم توضیحاتی ارائه و تاکید شد که کسب آگاهی ها و مهارتهای لازم برای ایجاد یک رابطه سالم از جمله  دوران آشنایی موفق از عواملی است که در شناخت طرفین از یکدیگر بسیار کارآمد و در موفقیت ازدواج موثر می باشد.

دکتر مژگان نیکنام عضو هیت علمی دانشگاه و مدرس این کارگاه با تاکید بر کسب مهارتهای ارتباطی به عنوان مهمترین مهارتهای زندگی گفت: ازدواج چیزی فراتر از دوست یابی است و کسب مهارت و دانش در خصوص آن و دقت در ملاک های انتخاب همسر می توانند پیش بینی کننده های مناسبی برای یک رابطه ازدواجی سالم و موفق باشند.

نیکنام تصریح کرد: برای رسیدن به موفقیت در ازدواج باید فرد را از دوران نوجوانی آماده ی این چالش کرد زمانی که در حال بازیابی هویت و ساختن معیار های اخلاقی خود می باشد.

وی افزود: در آن زمان نوجوانان باید معیارهای صحیح را با توجه به الگوهای رفتاری جامعه و هنجارهای خانوادگی خود گزینش کنند تا در ادامه راه دچار مشکل نشوند

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن خاطر نشان کرد: در مرحله انتخاب زوجین نیز باید تناسبات فرهنگی، اجتماعی، عقیدتی،  اقتصادی و میزان تحصیلات را لحاظ شود و افراد از ویژگی ها و صفات شخصیتی همدیگر مطلع باشند.

در ادامه به موضوع مهارت های ارتباطی زوجین پرداخته شد و در نهایت پایان جلسه با پرسش و پاسخ به پایان رسید

دکتر مژگان نیکنام  فارغ التحصیل رشته روان شناسی بالینی  در مقطع دکتری از دانشگاه تربیت مدرس عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن می باشد که تاکنون تالیف و ترجمه چندین کتاب و مقاله را در طول مدت فعالیت حرفه ای خود بر عهده گرفته است.

شرکت در سمینارهای مختلف آموزشی، برگزاری کارگاه ها و سخنرانی های متعدد علمی در زمینه ازدواج، مهارت های ارتباطی بین زوجین و ارائه راهکارهای مدیریت تعارضات زناشویی در زمره دیگر فعالیت های ایشان می باشد