عمومی | وزارت علوم،تحقیقات و فناوری

روابط عمومی‌ها از کارهای سنتی و کلیشه‌ای فاصله بگیرند

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از ایسنا، دکترعلیرضا عبداللهی‌نژاد در همایش نشست مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری وزارت علوم که با حضور وزیر علوم در همدان برگزار شد، با بیان اینکه امسال استان همدان میزبان دو رویداد بین‌المللی است، اظهار داشت: در دورانی به سرمی‌بریم که به گواه اندیشمندان و صاحب‌نظران حوزه ارتباطات عصر جامعه خبری و اطلاعاتی است و اطلاعات به عنوان موتور محرک جوامع شناخته می‌شوند.
وی با بیان اینکه اساس و بنیان زندگی انسان بر پایه اطلاعات بنیان شده است، افزود: تمامی ساعت‌ها و حوزه‌های زندگی انسان تحت‌تاثیر ارتباطات قرار دارد بنابراین روابط عمومی‌ها به عنوان گوش‌شنوا، چشم‌بینا و وجدان بیدار سازمان‌ها و موسسات بسیار تاثیرگذار هستند.
دکترعبداللهی‌نژاد با اشاره به اینکه روابط عمومی‌ها باید به فناوری‌های روز مجهز شوند، تاکید کرد: آنچه در این عصر باید مورد توجه قرار گیرد، فاصله گرفتن از کارکردهای سنتی و کلیشه‌ای که روابط عمومی‌ها در دوران حیات سنتی خود داشتند و مجهز شدن به تکنیک‌ها، تاکتیک و فنون جدید در حوزه روابط عمومی است.
وی خاطرنشان کرد: در فضای رسانه‌ای حاضر که شبکه‌های نامتناهی مجازی از طریق سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در حال فعالیت هستند، اگر به فناوری‌های روز مجهز نباشیم از آنها عقب خواهیم ماند.
سرپرست روابط عمومی وزرات علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: نشست‌های هم‌اندیشی بین مدیران روابط عمومی‌ها پس از چند سال وقفه دوباره احیا شده است که با برگزاری نشست‌های فصلی با مدیران مناطق ۱۰ گانه پویایی، نشاط و روح جدید را در بدنه روابط عمومی‌ها وارد خواهیم کرد.
وی افزود: آنچه در این نشست یک‌روزه به دنبال آن هستیم لزوم بازآرایی و ارتقای ساختار روابط عمومی‌ها مبتنی بر شرایط جدید سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فناورانه است.
دکترعبداللهی‌نژاد با بیان اینکه تخصیص بودجه مستقل برای روابط عمومی خواست همه است، گفت: نکته‌ای که به عنوان آسیب محسوب می‌شود، لزوم تفکیک روابط عمومی‌ها از حوزه ریاست دانشگاه‌ها است چرا که مسئولیت این دو نقش به قدری زیاد است که نمی‌توان این دو مسئولیت را برعهده یک فرد قرار داد.