عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز

معاون پژوهش و فناوری واحد تبریز: تجاری‌سازی محصولات فناورانه جدی‌ترین فعالیت و چالش دانشگاه است

به گزارش اداره کل روابط عمومی واحد تبریز، دکتر حسن رسولی سقای در نشست مدیران مراکز رشد منطقه یک دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: ایجاد مراکز رشد به عنوان یک درون داد مبارک در دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفته که با فعالیت های این مراکز شاهد برون دادهای خوبی خواهیم بود.

وی به رسالت اساسی مراکز رشد اشاره کرد و گفت: ایجاد سینرجی بین متولیان حوزه فناوری، تبدیل ایده به محصول مراکز رشد و برنامه ریزی دقیق و هم راستا کردن توانمندی های دانشگاه از جمله فعالیت هایی است که باید در مراکز رشد انجام شود.

رسولی تصریح کرد: اگر امروز دغدغه های اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی است در محوریت و هسته آن اقتصاد دانش بنیان قرار گرفته و مراکز رشد در این زمینه فعالیت های خوبی را آغاز کرده اند.

وی با تاکید بر این که دانشگاه آزاد اسلامی صرفا مرکز علم و دانش نیست بلکه یکی از بازیگران اکوسیستم نوآوری است، گفت: اگر دانشگاه نتواند بازی خود را بخوبی اجرا کند از این رو بر طبق داستان های اکوسیستم نوآوری نمی توان سرنوشت خوبی برای آن پیش بینی کرد.

دکتر میرزا آقا بابازاده رئیس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: اساس ثروت و اقتدار کشورها مبتنی بر دانش است و اهمیت موضوع پارک های دانش بنیان در سند چشم انداز و قانون برنامه پنجم و ششم توسعه نظام جمهوری اسلامی مشهود است.

وی افزود: شکل گیری و توسعه بسیاری از پدیده های نوظهور فناورانی از درون پارک ها و مراکز رشد انجام می گیرد بر همین اساس برای دستیابی به اهداف توسعه کشور نباید نقش دانشگاه ها و مراکز پژوهشی در ایجاد مراکز رشد را در فراموش کرد.

بابازاده افزود: پارک های علم و فناوری و مراکز رشد به عنوان یکی از نهادهای اجتماعی و حلقه ای از زنجیره توسعه اقتصادی با هدف افزایش نوآوری فناورانی، توسعه اقتصادی و اشتغال زایی متخصصان و صاحب نظران اندیشه به وجود آمده اند از این رو حذف شکاف های موجود بین دانشگاه ها و سایر بخش ها مانند صنعت، کشاورزی و بهداشت در جهت تسریع روند انتقال فناوری و دانش از طریق مراکز رشد در کشور به شمار می رود.

رئیس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: توسعه، گسترش و حمایت همه جانبه سیاستگذاران و مسئولان در زمینه ایجاد پارک ها و مراکز رشد علم و فناوری علاوه بر اتخاذ شیوه های نوین مدیریتی باید تمام بسترها را نیز جهت دستیابی به اهداف مذبور فراهم کنند.

بابازاده گفت: دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و استان آذربایجان شرقی حمایت همه جانبه خود را از مراکز رشد و ایجاد و راه اندازی آنها اعلام می کند.

نشست مدیران مراکز رشد منطقه یک کشور با حضور دکتر حامد افشاری مدیر کل توسعه فناوری و تجاری‌سازی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و مدیران مراکز رشد دانشگاه های آزاد اسلامی استان های آذربایجان شرقی، غربی، زنجان، همدان، قزوین و اردبیل صبح امروز در سالن شمس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برگزار شد.