عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب

متن کامل سخنرانی پروین داداندیش رییس واحد در دومین جشنواره گردشگری خوراک در واحد

در مراسم دومین جشنواره  گردشگری خوراک  با تکیه برخوراک های ویژه ماه مبارک رمضان که با تلاش کانون های دانشجویی گردشگری  و هتلداری واحد تحت پوشش حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی واحد  و همکاری گروه آموزشی مدیریت گردشگری و هتلداری  و رییس دانشکده مدیریت واحد  در ۲۳ اردیبهشت  ۹۷ با حضور جمعی از مسئولان :محمد محب خدایی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی ، مسعود نصرتی شهردار شهر رشت ،پروین داداندیش رئیس واحد ، علی ابطحی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی، ابراهیم بای سلامی مدیرعامل هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی (هگتا) ، ،سید ابراهیم حسینی مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران( پگاه ) و حسن جودکی مدیر عامل شرکت شیر پگاه تهران  به همراه مدیران روابط عمومی همراه ، محسن امامی عضو هیئت مدیره انجمن متخصصان گردشگری ایران ،روشن بابایی مدیر کمیته علمی ثبت شهر خلاق رشت وعضو هیات علمی دانشگاه گیلان ،محمد صالح حجت الاسلامی مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری نوای فرهنگ آوران پارس ،مهندس ابریشم کش مدیر عامل هتل پارسیان اوین و جمعی ازمعاونان و مسئولان واحد ،  اعضای هیات علمی و دانشجویان رشته  مدیریت گردشگری و هتلداری دانشکده مدیریت واحد در سالن تشریفات کوه نور هتل پارسیان اوین برگزار شد پروین داداندیش رییس واحد به ایراد  مطالب مهمی پرداخت .

وی پس از عرض سلام و خسته نباشید  به دانشجویان شرکت کننده در مسابقه  و تمام استادان و مدیرانی  که در برگزاری این رویداد  همکاری داشتند   و هم چنین  تبریک ایام و  اعیاد  خجسته  ماه شعبان و  ماه در پیش روی مبارک رمضان و ۳۰ اردیبهشت ماه "روز ایران گردی  و ایران شناسی " گفت:خوشبختانه با برنامه هایی که دولت در صنعت گردشگری  در پیش رو دارد آینده شما دانشجویان  و دانشگاه  را در حوزه گردشگری و هتلداری  بسیار روشن می بینم و  به نوعی " آینده از ان شماست".اما  چند نکته مهم وجوددارد که بایستی به آنها  فکر کرد .

رئیس واحد ادامه داد : کاریی که امروز انجام شد حاصل یک همکاری در حوزه هتلداری و گردشگری است اما اگر صنعت گردشگری که سومین صنعت درامدزا و اشتغالزا در دنیاست بخواهد در ایران گسترش یابد، بدون همکاری دیگر حوزه ها  به طور منفرد  نمی توان موفق عمل کرد  . بنابراین با هم افزایی سایر رشته ها و حوزه ها صنعت گردشگری و هتلداری ایران قابلیت رشد و توسعه و درآمدزایی، ارزآوری و اشتغالزایی برای جوانان تحصیل کرده را دارد .

پروین داداندیش افزود :  استارت اپ ها در این زمینه به خوبی می توانند با استفاده از ایده های خلاق و نوآورانه  فضاهای همکاری و کسب و کارهای نوپا را به وجود بیاورند ، واحد تهران غرب نیز کمک  خواهد کرد  تا شما دانشجویان کسب و کار خودتان را در این حوزه ها ایجاد کنید .

وی ادامه داد : کسب و کار در حوزه گردشگری و هتلداری  تنها بازگشایی رستوران نیست بلکه  به اندازه همه دانشجویان این رشته  ایده و خلاقیت در ایجاد کسب و کارهای نوپا وجوددارد  که  بایستی به آنها ًفکر شود.

رییس واحد افزود : از استادان هم می خواهم که در این زمینه به شما کمک کنند تا این همکاری هادر سطح بالا شکل بگیرد .

پروین داداندیش رییس واحد قول مساعدت داد که همه رشته ها و حتی علوم پزشکی  را  بواسطه تفاهم نامه همکاری  که بین واحد تهران غرب و معاونت و واحد علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه سلامت منعقد شده است با رشته گردشگری  ارتباط خواهد داد تا باعث رشد و توسعه این صنعت  شود .

.وی تاکید کرد : حوزه هویت ملی و دینی ارزشهای فرهنگی  ما ، مابه ازای ان چیزی است  که صنعت غذا و صنعت  گردشگری ایران را برای گردشگران خارجی جالب توجه قرار می دهد و قابلیت درامدزایی بالایی  دارد

داداندیش با اشاره به غذای حلال  گفت :در دنیا بیش از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون نفر طالب غذای حلال هستند که میتوانیم  به جای ۸۰ میلیون جمعیت  مخاطب ایرانی به بیش از  یک میلیارد نفر مخاطب  در زمینه توسعه خوراک حلال ایرانی  و رشد آن در داخل و خارج از کشور فکر و اقدام کنیم .

رییس واحد ادامه داد :یکی از اهداف وی که در اولین جشنواره  خوراک در سال گذشته نیز به آن اشاره  کرده ، آن  است که یکی از غذاهای دانشجویان رشته هتلداری واحد  در منوی هتل های همکار برده شود و به همان شیوه که غذاهای خارجی  تزیین و سرو می شوند  غذای ایرانی نیز  با همان شیوه و حتی زیباتر سرو شود .

داداندیش اظهار کرد : غذاهای سنتی ایرانی بدلیل تنوع و مزه و مواد غذایی ، قابلیت برتر شدن را در دنیا دارند و ذائقه خارجی ها نیز با آن آشناست .

وی  افزود : با مذاکره انجام شده با ابراهیم بای سلامی مدیرعامل هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی (هگتا)در نظر است به صورت پایلوت این برنامه را با  کمک دانشجویان و اساتید گردشگری و هتلداری واحد با هتل هما و در صورت تمایل با هتل پارسیان اوین شروع کند

پروین داداندیش تاکید کرد : ارزشهای ملی و دینی ما در فعالیتهای گردشگری و هتلداری برند و شاخصه ی ما است  و در محیطهای دانشگاهی با همکاری دیگر رشته ها می توان بصورت حرفه ای  روی آن کارکرد و نتایج خوبی گرفت .

وی با اشاره به نوآوری ، تزیین زیبا و با سلیقه شیرینی ها و غذاهای تهیه شده توسط دانشجویان  رشته هتلداری  واحد ، دومین جشنواره گردشگری خوراک را حاصل  انگیزه ، علاقه و پشتکار این دانشجویان و هم چنین استادان مربوطه درسی شان دانست .

رئیس واحد  با تاکید بر این مطلب که  ما به عنوان دانشگاه باید ارتباط خودرا با صنعت گردشگری برقرار کرده و در این حوزه خود را معرفی کنیم به گفتگوی خود با محمد محب خدایی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و مهمان این جشنواره  اشاره کرد و گفت : ایشان طرح های بسیار خوبی را در زمینه گردشگری و هتلداری  عنوان کردند که با کمک شما دانشجویان و استادان  میتوان ان ها را انجام داد که این خود یک فرصت بسیار خوبی است .

پروین داداندیش در ادامه با اشاره به این مطلب که در جریان چنین رویدادهایی ، مسئولان و افراد زیادی ازبیرون دانشگاه با ظرفیتهای دانشگاه و دانشجویان واحد آشنا می شوند گفت : سال گذشته در اولین جشنواره گردشگری خوراک  شرایطی پیش آمد که با مسعود نصرتی شهردار محترم شهررشت " شهر خلاق غذا "اشنا شدیم  و امروز افتخار آن راداریم که  تفاهم نامه ای را با ایشان امضا کنیم و از یکی از غذاهای vegetarian رونمایی بشود .

رئیس واحد با اشاره به آن که  دانشگاه و اساتید بایستی تمام تلاش خود را جهت ارتباط دانشجویان با صنعت گردشگری و هتلداری  معطوف نمایند  تاکید کرد :نقش دانشگاه در توسعه صنعت گردشگری  ایجاد این ارتباط هاست که بایستی مسئولانه و متعهدانه در این راه گام برداشت.

وی در پایان  با تشویق دانشجویان به داشتن پشتکار ، انگیزه و امید و سطح توقع متعادل در زمینه مجموعه فعالیتهایی که در حوزه گردشگری و هتلداری دارند برای همگان آرزوی موفقیت نمود و ابراز امیدواری کرد با حمایت و کمکهای مسئولان ذیربط در حوزه گردشگری و هتلداری ، دانشجویان و حتی اساتید بتوانند موفقیت های خوبی  در حوزه کسب و کارهایی نوین در  گردشگری و هتلداری داشته باشند. .