عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران

برگزاری روز ملی مزرعه با حضور معاونین وزیر جهاد کشاورزی در ایستگاه ملی "گاودشت" شهرستان بابل

برگزاری روز ملی مزرعه با حضور معاونین وزیر جهاد کشاورزی در ایستگاه ملی "گاودشت" شهرستان بابل

مراسم روز ملی مزرعه در روز  ۲۴ اردیبهشت ماه جاری با حضور دکتر رضایی ،  معاون امور تولیدات دامی وزرات جهاد کشاورزی و دکتر اسکندر زند  ، معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و تنی چند  از مسئولین وزارت جهاد کشاورزی و   مقامات محلی  با هدف معرفی نژادهای آمیخته هلشتاین، مونت بیلیارد، سمینتال، معرفی گوسفند نژاد زل و نیز کشت مخلوط علوفه برای جایگزینی یونجه در تغذیه دام در ایستگاه ملی گاودشت استان مازندران برگزار شد.

دکتر رضایی در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت :  روز ملی مزرعه ترکیبی از ترویج و شناساندن پتانسیل و استعدادهای بخش کشاورزی به دامداران می باشد و توسعه نژاد دام های دومنظوره در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در وزارت جهاد کشاورزی است . وی در ادامه افزود : نقش ترویج در حوزه دامپروری باید پررنگ تر باشد.

معاون وزیرجهاد در امور تولیدات دامی همچنین با اشاره به افزایش تولیدات دامی امسال در کشورگفت: پارسال ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تن شیر تولید شد که این رقم امسال با افزایش تولیدحدود ۵ درصد پیش بینی شده است.
رضایی میزان گوشت مرغ تولید شده در کشور را پارسال ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن اعلام و خاطرنشان کرد: همچنین با وجود شیوع آنفولانزای فوق حاد در مرغداریها پارسال ۸۸۰ هزار تن تولید تخم مرغ داشتیم.

دکتر زند  نیز طی سخنانی اعلام داشت  : تلفیق زراعت و دامپروری موجب افزایش درآمد کشاورزی در منطقه خواهد شد و ایستگاه گاودشت می تواند به عنوان یکی از ایستگاه های تحقیق و توسعه اصلی کشور  باشد.
معرفی نژاد گاو دو منظوره، حفظ واصلاح نژاد گوسفند زل، کشت مخلوط علوفه، بکارگیری آخرین یافته های تحقیقاتی، فناوری های جدید و ایجاد مهارت لازم در کارشناسان و بهره برداران بخش کشاورزی از جمله اهداف همایش روز مزرعه در گاودشت اعلام شد.در این همایش بیش از ۲۵۰ تن ازمحققان، مروجان، کارشناسان بخش تخصصی و اجرا و بهره برداران موضوعی بخش کشاورزی حضور داشتند.