عمومی | دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

افتتاح ۶ پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان گلپایگان

دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه، ۶ پروژه بهداشتی درمانی با حضور معاونین بهداشتی و توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، جمعی از مسئولین دانشگاه و شهرستان گلپایگان و خیّرین بهداشتی افتتاح و بهره برداری از آنها آغاز شد.

دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه، ۶ پروژه بهداشتی و درمانی شهرستان گلپایگان، طی مراسمی با حضور معاونین توسعه مدیریت و منابع و بهداشتی دانشگاه، مدیر و مسئولین شبکه بهداشت و درمان گلپایگان و جمعی از مسئولین و خیرین شهرستان افتتاح و بهره برداری از آنها آغاز شد .

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه در آیین افتتاح پروژه های بهداشتی درمانی با بیان این که از تمام شبکه های بهداشت و درمان استان برای اجرای پروژه های بهداشتی و درمانی حمایت می کنیم، گفت: حرکت جهادی و همت والای مدیریت شبکه بهداشت و درمان گلپایگان سبب ایجاد سرمایه اجتماعی و اعتمادسازی خیّرین در کمک به کار خیر شده است.

دکتر علیرضا یوسفی تصریح کرد: مهم نیت و اعتماد خیّرین است که با کمک های نقدی شان به بخش بهداشت و درمان گلپایگان کارها به خوبی پیشرفت داشته است.

وی با بیان این که اکنون با مدیریت جهادی، سرمایه اجتماعی در شهرستان شکل گرفته است، افزود: کمک هر چقدر هم که ناچیز باشد، اما مهم نیت انسان است که نقطه عطفی در کمک به تسریع انجام کارها می باشد.

دکتر یوسفی گفت: امروز جشن اتمام زیرساخت های بهداشتی و شکرگزاری ایجاد سرمایه اجتماعی و اعتمادسازی عمومی است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گلپایگان نیز در این مراسم اظهار کرد: از نیمه دوم سال ۹۳ تا سال ۹۷ تعداد ۲۵ پروژه در مدت ۵۰ ماه در شهرستان اجرا شده است.

دکتر ناصر رستمی گفت: مساحت کل پروژه های بهداشت و درمان ۱۰ هزار متر مربع می باشد که ۶ هزار و ۳۰۰ متر مربع در بخش بهداشت و ۳ هزار و ۶۰۰ متر مربع در بخش درمان بوده است.

وی با اشاره به این که امروز ۶ پروژه بهداشت و درمان در شهرستان به بهره برداری می رسد، گفت: مرکز آموزش بهورزی و ضمن خدمت کارکنان شبکه بهداشت و درمان غرب استان با زیربنای ۷۰۵ متر مربع و با صرف اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان انجام شد و از سوی اعتبار دولت ۳۸۲ میلیون تومان صرف شده است.

مدیر شبکه با اشاره به پایگاه سلامت ابن سینا واقع در خیابان آیت اله گلپایگانی اظهار داشت: زمین این پروژه به مبلغ ۴۹۵ میلیون تومان با کمک خیرین خریداری و این پروژه در زمینی به متراژ ۵۰۵ متر مربع در سه طبقه با صرف اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان احداث شده است.

دکتر رستمی تصریح کرد: سالن آموزش اندیشه شبکه بهداشت و درمان گلپایگان در مساحت ۳۴۰ متر مربع با صرف اعتبار ۶۵۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید که از محل اعتبارات دولتی تاکنون ۲۱۲ میلیون تومان تخصیص داده شده است.

وی ادامه داد: پست برق بیمارستان امام حسین (ع) با صرف اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان و پایگاه سلامت محله فیلاخص در متراژ ۱۴۴ متر مربع با کمک خیرین احداث گردید.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گلپایگان اظهار نمود: خانه بهداشت نیوان نار در زمینی به مساحت ۱۴۴ متر مربع و صرف هزینه ۲۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

وی گفت: بخش ان آی سی یو (بخش مراقبت های ویژه کودکان) در بیمارستان امام حسین (ع) گلپایگان در متراژ ۳۷۳ متر مربع با کمک خیر مرحوم علی اکبری در حال احداث است، و پس از تجهیز غرب استان را تحت پوشش قرار خواهد داد.

دکتر رستمی با اشاره به احداث بخش جراحی زنان در بیمارستان امام حسین (ع)، در متراژ ۷۰۰ متر مربع، اظهار کرد: شاخص بهداشت و درمان گلپایگان عدم مرگ مادران در هنگام زایمان و مرگ نوزادان است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گلپایگان در پایان سخنان خود گفت: با تکمیل هتلینگ بیمارستان امام حسین (ع) گلپایگان که شامل سی سی یو و آزمایشگاه است کل بیمارستان تکمیل و بازسازی می شود، اکنون نیاز به پزشک متخصص جراحی، رادیولوژی، اطفال، قلب و پزشک متخصص برای بخش اورژانس داریم و پایگاه دوم اورژانس نیز نیاز اساسی شهر گلپایگان است.

گفتنی استدر پایان این مراسم از خیرین بخش سلامت بهداشت و درمان شهرستان گلپایگان تجلیل به عمل آمد.