عمومی | دانشگاه علوم پزشکی ایران

مراسم بزرگداشت روز ارتباطات و روابط عمومی با حضور دکتر ناصری پور برگزار شد

مراسم بزرگداشت روز ارتباطات و روابط عمومی با حضور رییس دانشگاه سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه در سالن vip مرکز همایش های رازی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ در این مراسم دکتر ناصری پور رییس دانشگاه، دکتر توکلی معاون درمان، دکتر احمدی مدیر روابط عمومی و مسئولان روابط عمومی مراکز تحت پوشش حضور داشتند.
در ابتدا دکتر ناصری پور ضمن تبریک روز ارتباطات و روابط عمومی عنوان کرد: روابط عمومی به عنوان یک رشته دانشگاهی در کشورهای دنیا تدریس می شود و سالیان سال است که مورد توجه می باشد.
وی گفت: روابط عمومی چرخه ارتباط بین افراد و سازمان است و اهمیت آن به قدری است که هنر هشتم نامیده می شود.
رییس دانشگاه اظهار کرد: این جایگاه برای مدیران و رهبران حائز اهمیت است، به طوری که سازمانها از طریق روابط عمومی ها با مشتریان ارتباط خوب برقرار می نمایند. همچنین در دانشگاه علوم پزشکی ایران که با دو گروه مشتریان داخلی و خارجی مواجه هستیم که گروه اول شامل پرسنل، اعضای هیت علمی و دانشجویان می باشد و گروه دوم بیماران را شامل می شود که برقراری ارتباط با آنها بدون واحد روابط عمومی امکان پذیر نیست.
ایشان دو عامل را در ارج نهادن به جایگاه روابط عمومی مهم بر شمرد و افزود: عامل اول شامل رهبران و هیئت رییسه سازمان است که برای روابط عمومی ارزش و اهمیت قائل می شود و عامل دوم که مهمتر است خود پرسنل روابط عمومی ها هستند که باید با مطالعه، پژوهش و بررسی محیط پیرامون، تحلیل علمی داشته باشند و با اطلاع رسانی مناسب و دریافت بازخورد از اطراف، موقعیت خود را ارتقا بخشند.
دکتر ناصری پور تصریح کرد: باید به صورت علمی به این بحث نگاه کرد و از علوم مختلف نظیر روزنامه نگاری، جامعه شناسی و فناوری های نوین و ... بهره گرفت. همچنین دوره های آموزشی لازم برای افراد برگزار شود تا توانمندی های افراد افزایش یابد و همگام با علم جهان افراد نقش علمی و حرفه ای خود را در روابط عمومی ایفا نمایند.
وی خاطر نشان کرد: از جمله نقش های دیگر روابط عمومی فرهنگ سازی در راستای تغییرات سازمانی می باشد، در واقع روابط عمومی ها در پیشبرد اهداف سازمانی و ایجاد زیر ساخت لازم و اطلاع رسانی صحیح، نقش قابل توجهی دارد .
رییس دانشگاه اظهار امیدواری کرد: امیدوارم در راستای رفتن به سمت دانشگاه نسل سوم، همکاران مجموعه روابط عمومی در انجام این رسالت یاری رسانند و در سال جاری بتوانیم با کمک این بخش به اهداف برنامه ریزی شده دست یابیم.
در ادامه دکتر احمدی مدیر روابط عمومی دانشگاه، گزارشی از عملکرد مدیریت روابط عمومی ستاد دانشگاه در شش ماه اخیر ارائه کرد .
ایشان شش حوزه خبر و رسانه، سمعی و بصری، تبلیغات، تشریفات، افکارسنجی و سایر فعالیتها را برای این بخش معرفی کرد و با تاکید بر تولید خبر افزود: انتظار می رود مسئولان روابط عمومی نقش خود را به درستی ایفا نمایند .
همچنین دکتر حدیقی مدیر سابق روابط عمومی دانشگاه در خصوص اهمیت و نقش روابط عمومی بیان کرد: روابط عمومی، آیینه تمام نمای سازمان است و نقش مهمی در اطلاع رسانی رویدادهای دانشگاه دارد.
وی گفت: افراد برای ایفای نقش خوددر روابط عمومی باید ابزار مناسب بکار برند که بر اساس نیاز مخاطب باشد و رضایت خاطر آنها فراهم شود .
شایان ذکر است در این مراسم مسئولان روابط عمومی ها نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند .
همچنین از زحمات مدیران روابط عمومی های مراکز تابعه تقدیر و به آنها لوح تقدیر اهداء شد.



جهت دریافت تصاویر بیشتر اینجا کلیک نمائید .