عمومی | دانشگاه علوم پزشکی همدان

آئین افتتاح مجتمع تفریحی رفاهی ویژه کودکان سرطانی «بهار»


آئین افتتاح مجتمع تفریحی رفاهی ویژه کودکان سرطانی «بهار» در مرکز آموزشی درمانی بعثت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا در همدان، در این مراسم که با حضور شهردار و اعضای شورای شهر همدان، رئیس مجمع خیرین سلامت استان، معاون اجتماعی دانشگاه، رئیس مرکز آموزشی درمانی بعثت، رئیس انجمن محک و جمعی از مسئولان برگزار شد، دکتر حیدری‌مقدم، معاون اجتماعی دانشگاه اظهار کرد: ناگزیر باید به سمت و سویی حرکت کنیم که تصدی‌گری دولت را در بسیاری از بخش‌ها کاهش دهیم و این امر با خصوصی‌سازی محقق خواهد شد. یکی از بهترین حوزه‌هایی که می‌توان در آن خصوصی‌سازی را ترویج داد، حوزه بهداشت و درمان است.

وی در ادامه افزود: باید این واقعیت را باور کنیم که اقتصاد وابسته به نفت و تک محصولی، دوامی نخواهد داشت. بنابراین باید طبق دستورالعمل‌های اقتصادی روز دنیا که بر پایه بکارگیری همت مردمی است، حرکت کنیم.

معاون اجتماعی دانشگاه تاکید کرد: مرکز جامع سرطان مرکز آموزشی درمانی بعثت همدان گامی بود که در همین مسیر و با همت مردم دیگر نهادها ساخته شد و به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

کیانی، مدیر مرکز آموزشی درمانی بعثت ضمن قدردانی و تشکر از زحمات تمامی کسانی که برای ساخت و تشکیل مجتمع رفاهی کودکان سرطانی و مرکز جامع سرطان تلاش و همکاری کردند، اظهار داشت: لازم می‌دانم از مجمع خیرین سلامت استان، شورای شهر همدان و شهرداری همدان و نیز موسسه محک که در این راه پا به پای ما قدم برداشتند، به طور ویژه قدردانی کنم.

وی در ادامه افزود: افتتاح و راه‌اندازی این مجموعه قدم بسیار مثبتی در استان خواهد بود و می‌تواند خدمات ارزنده‌ای را به بیماران سرطانی ارائه کند تا بیماران عزیز در طول درمان دغدغه‌های کم‌تری داشته باشند.

در این مراسم دکتر مولوی، رییس شورای شهر همدان افزود: از دیر باز تا به امروز هر اقدامی که در راستای نوع دوستی و انسان دوستی برداشته شده باشد، تحسین‌برانگیز تلقی می‌شود و می‌توان آن را مقدس شمرد. افتتاح مجتمع رفاهی و مرکز جامع بیماران سرطانی یکی از بهترین اقدامات انسان دوستانه بود که باعث می‌شود بیماران سرطانی دغدغه های کمتری را در درمان خود داشته باشند و جا دارد که از همه ی افرادی که در این زمینه کوشش بی‌دریغ کردند، قدردانی شود.

وی با اشاره به قدم‌های مثبتی که دولت تدبیر و امید در جهت خدمات‌رسانی به مردم برداشته است، تصریح کرد: یکی از شایسته‌ترین اقدامات دولت اجرای طرح تحول نظام سلامت بود که باعث شد تحولی عظیم در حوزه بهداشت و درمان کشور صورت گیرد و بیشترین بهره را مردم از این طرح ببرند.

رئیس شورای شهر همدان افزود: در استان ما با وجود دکتر موسوی بهار، طرح تحول نظام سلامت به خوبی اجرا شد و خدمت‌رسانی نه تنها به استان به بهترین‌ شکل انجام شد، بلکه در این زمینه فرااستانی نیز عمل شده است. خدمت‌رسانی بیمارستان بعثت به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه نمونه‌ای از این عملکرد فرااستانی دانشگاه علوم پزشکی همدان است و باید گفت که انصافا با تمام تلاش به حادثه‌دیدگان امدادرسانی شد.

در پایان مهندس انجمنیان، رییس انجمن محک همدان نیز از افرادی که در این کار خیر قدم برداشته‌اند، قدردانی کرد.