عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

اجرای طرح تزریق واکسن مننژیت ویژه کارکنان و زندانیان اداره زندان شهرستان دشتستان

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان در این خصوص گفت: ارتقای سطح سلامت زندانیان یکی از اهداف مهم حوزه سلامت می‌باشد و این اقدام در راستای ارتقای سلامت عمومی مددجویان زندان برازجان و نیز پیشگیری از بیماری در گروه‌های پرخطر انجام گرفت.
مهندس ماریا خویش دوست با اشاره به زندگی جمعی در زندان‌ها و اهمیت تزریق واکسن مننژیت افزود: مننژیت یک بیماری ویروسی است که موجب عفونت پرده مغزی شده و عوارض مهلکی به دنبال دارد و در این طرح بر آن شدیم که این تزریق در مورد تعداد ۶۰۰ نفر از مددجویان زندانی که احتمال ابتلا بیشتری دارند، در این طرح قرار بگیرند.
وی با تاکید بر حفظ سلامت مددجویان گفت: اگر بیماری در محیط بسته‌ای مثل زندان به‌صورت اپیدمی دربیاید مشکلات عدیده‌ای را برای مددجویان و محیط زندان به وجود می‌آورد.
مهندس ماریا خویش دوست اظهار داشت: بنابراین در سطح زندان رسیدگی به نکات بهداشتی هم برای کارکنان و هم برای مددجویان ضروری است و در این خصوص راهکارهایی را پیش‌بینی کرده‌ایم که ازجمله این اقدامات حضور تیم سلامت مرکز خدمات جامع سلامت شهید فرهی به‌عنوان مرکز معین اداره زندان و اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی به‌صورت فصلی و واکسیناسیون مددجویان است.
گفتنی است، طی هماهنگی به‌عمل‌آمده با رییس زندان و با حضور کارشناسان مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان در طی دو روز به ۶۰۰ نفر از مددجویان واجدین شرایط زندان برازجان واکسن مننژیت تزریق شد.
انتهای پیام/ س.غ ۳۰۳۰