سرپرست مدیریت مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی در این مراسم به ارائه گزارشی کوتاه درباره روند برگزاری یازدهمین جشنواره دانشگاهی شهید مطهری و فعالیت واحدهای این مرکز پرداخت و گفت: تشکیل کمیته علمی،کمیته اجرایی، کمیته تخصصی و هیئت داوران برگزاری کارگاه های فرآیند نویسی، دریافت ۳۶ فرایند آموزشی(۶ فرایند برتر دانشگاهی،۳فرایند برتر کلان منطقه ای، یک فرایند کشوری)، ارسال ۵۶ مقاله به دبیرخانه همایش کشوری آموزش پزشکی( ۱۰ ارائه پوستر و چهار ارائه شفاهی)، یک کارگاه کشوری، یک کارگاه کلان منطقه ای،حضور در هیئت رئیسه سه پنل، داوری مقالات کشوری و برگزاری هفته آموزش به شیوه متفاوت ( پنل، کارگاه و نمایشگاه های مجزا در هر یک از دانشکده ها) از اقدامات مرکز در راستای جشنواره مذکور بوده است
دکتر محمود گنجی فرد در ادامه با ذکر واحدهای این مرکز فعالیت های شاخص هر یک را در سال گذشته اینگونه عنوان کرد: برگزاری دوره فلوشیپ آموزش پزشکی وپیش بینی الزامات و مشوق های آن، برگزاری ۱۴ کارگاه مستقل در حوزه های توانمند سازی، برگزاری ده ها کارگاه در حوزه های مختلف توانمند سازی توسط دفاتر توسعه دانشکده ها و بیمارستانها، آموزش حضوری اساتید جدید الورود از سوی واحد توانمندسازی صورت گرفت
وی افزود: هماهنگی با سایر دانشگاه ها و مصاحبه با دست اندرکاران المپیاد، تهیه منابع درسی و برگزاری کلاسهاو تهیه محتوای مجازی، برگزاری همایش المپیاد و مدرسه پاییزه المپیاد، جذب مدرسان کشوری المپیاد، تدوین شیوه نامه جوایز مدال آوران المپیاد از سوی واحد واحد المپیاد و استعدادهای درخشان، کارگاه آشنایی با پورتال آموزش الکترونیک و کارگاه آزمونهای الکترونیک، طراحی وراه اندازی آزمایشگاه واقعیت مجازی، ساخت محتوای چند رسانه ای میکروب شناسی با واقعیت مجازی از سوی مرکزیادگیری الکترونیک انجام شده است
دبیر یازدهمین جشنواره دانشگاهی شهید مطهری دانشگاه فعالیت های کمیته کتاب و مجله، چاپ و انتشار ماهانه تاپ و بار گذاری الکترونیکی آن، اخذ مجوز و فراهم سازی مقدمات انتشار ویژه نامه آموزش پزشکی و تدوین کتابچه جشنواره عنوان کرد و گفت: مرکز مهارتهای بالینی نیز فعالیت های از جمله برگزاری ۵۰ کلاس و کارگاه برای رشته پزشکی، برگزاری ۲۰ کارگاه و کلاس برای رشته های غیر پزشکی و برگزاری ۲۳ آزمون آسکی و صلاحیت بالینی داشته است
دکتر گنجی فرد اضافه کرد: واحد ارزشیابی انجام ارزشیابی ترمیک و ارائه بازخورد
نظر سنجی و تدوین آیین نامه ارزشیابی کیفی گروه های آموزشی و اعضاء هیئت علمی، تهیه چک لیستها و پرسشنامه های ارزشیابی و واحد برنامه ریزی درسی و آزمون نیز فعالیت های از جمله طراحی فرایند تغییر برنامه درسی و تاسیس رشته جدید، ارزیابی و صدور گواهی ۳۴ لاگ بوک و ده ها طرح درس و طرح دوره بصورت حضوری و غیر حضوری، تدوین کوریکولوم تم طولی آموزش صلاحیت بالینی، بررسی روایی صوری و استاندارد سازی سوالات آزمونها و برگزاری دوره آموزش پلکانی طراحی آزمونهای کتبی داشته است
وی فعالیت های شاخص واحد پژوهش در آموزش و دانش پژوهی را اینگونه عنوان کرد: نیازسنجی و تعیین اولویت های پژوهش در آموزش، تصویب ۴۷ طرح تحقیقاتی پژوهش در آموزش در سه سال اخیر، چاپ ۲۰ مقاله پژوهشی برگرفته از طرح های پژوهش در آموزش، ارائه مشاوره پژوهشی به اساتید و بررسی ۶ پرونده دانش پژوهشی ارتقاء
دکتر گنجی فرد با تقدیر از حمایت های رئیس و معاون آموزشی دانشگاه و سایر همکارانش در مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی، برنامه های سالجاری را به شرح ذیل اعلام نمود:
توانمند سازی( برگزاری دوره فلوشیپ سطح یک و دو، تعمیم آموزشها به دانشجویان و کارکنان)
ارزشیابی گروه های آموزشی و اعضاء هیئت علمی
مرکز مهارتهای بالینی( تکمیل تجهیزات، استفاده از روشهای مجازی برای آموزش و آزمونهای مهارتی، تشکیل کمیته علمی مرکز، اجرای آزمون صلاحیتهای بالینی برای همه رشته ها)
مرکز یادگیری الکترونیک(کارگاه های تولید مدیا،برگزاری آزمون الکترونیک، تدوین فرایند موفق، مدرسه پاییزه یادگیری الکترونیک برای دانشجویان، گسترش تولید محتواهای آموزشی)
تشکیل کمیته مشورتی دانشجویی
حمایت از طرح های توسعه ای آموزش
پایش استاد مشاور
ارزیابی سیستماتیک و بازنگری برنامه های درسی
طراحی و انتشار الکترونیک دانشنامه آموزش پزشکی
برای مشاهده لیست برترین های این جشنواره
اینجا
کلیک نمائید.
مشاهده این خبر در وبدا(پایگاه خبری - اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی)/
اینجا
کلیک نمایید.