عمومی | پژوهشگاه فضایی ایران

نمایشگاه فضایی تولوز ۲۰۱۸

نمایشگا‌ه‌های بین‌المللی بسیاری همه ساله در حوزه هوافضا در سرتاسر جهان برگزار می‌شوند که بخش فضایی در اغلب آنها بسیار کمرنگ‌تر از بخش هوایی است. اما نمایشگاه تولوز از جمله معدود نمایشگاه‌هایی است که به صورت خاص تنها به حوزه فضایی می‌پردازد.

این نمایشگاه زیر نظر آژانس فضایی فرانسه (CNES) برگزار و علاوه بر حضور تولیدکنندگان و زنجیره تامین فضایی در قالب غرفه، هفت کنفرانس تخصصی و هشت میزگردصنعتی اقتصادی، با حضور سخنرانان برجسته جهانی و فرصت های برتر B۲B در آن تدارک دیده شده است. همچنین این نمایشگاه در قطب فعالیت‌های فضایی اروپا (شهر تولوز) برگزار می‌شود که در آن شرکت‌های معتبر و بزرگی از جمله تالس، ایرباس، سفران، انرا و غیره در کنار آژانس‌های فضایی کشورهای معتبر اروپایی، آمریکایی و آسیایی ب ه‌عنوان مشتریان حضور فعال و پررنگی دارند.

در حاشیه این نمایشگاه که در آن بیش از ۳۵۰ شرکت فضایی از ۴۶ کشور غرفه خواهند داشت و بیش از ۳۰۰۰ میهمان و هیات بازدید از آن دیدن می‌کنند، کنفرانسی برگزار می‌شود که از جمله موضوعات مورد بررسی در آن می‌توان به  راهکارهای نوین فضایی، تاکید بر رویکردهای آتی در صنعت فض ایی و اقتصاد جدید وابسته به فضا اشاره کرد.

www.toulousespaceshow.eu