عمومی | دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

دکتر قائدی: محصولات صنایع غذایی استان جایگزین سایر مواد خوراکی و غذایی در مدارس و ادارات کهگیلویه و بویراحمد شود


معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: محصولات صنایع غذایی کوبودنا یاسوج به دلیل کیفیت ایده ال باید جایگزین سایر مواد خوراکی و غذایی در ادارات و مدارس استان شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو ، دکتر امام بخش قائدی در حاشیه بازدید لز کارخانه صنایع غذایی کوبودنا یاسوج به همراه جمعی از مسئولان با بیان اینکه هدف از این بازدید بررسی و ارزیابی این کارخانه بود، اظهار کرد: خوشبختانه تولید آرد در این کارخانه ۱۰۰ درصد به صورت اتوماتیک انجام می‌گیرد و «دست» انسان هیچ‌گونه دخالتی در تولید آرد آن ندارد .

وی افزود: همچنین ۹۰ درصد تولید نان در این کارخانه به صورت اتوماتیک بوده و فقط ۱۰ درصد دست انسان در آن دخالت دارد .

قائدی خاطر نشان کرد: تولید نان‌های صنایع غذایی کوبودنا به صورت ایده آل و خوب تولید می‌شود و یک سری مواد مغذی چون سبزیجات که می‌توان به عنوان یک میان‌وعده آنها را وارد زندگی کرد، در این نان‌ها به کار می‌رود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: نان‌های کوبودنا در بسته‌بندی‌های مختلف تولید می‌شود که برای فرزندان و دانش‌آموزان در خانه و یا مدارس مفید است .

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه تولیدات نان صنایع غذایی کوبودنا از مواد سالم تهیه شده‌اند، ابراز داشت: تولیدات این کارخانه می‌تواند جایگزین خوبی برای تنقلات و خوراکی‌هایی همانند پفک و چیپس باشد.

قائدی ادامه داد: در این بازدید تذکرات لازم به مسئولان داده شد و امید است با تغییراتی که در روند تولید نان می‌دهند، در آینده شاهد این باشیم که محصولات با کیفیت این کارخانه در سفره‌های ما جای بیشتری داشته باشد .

وی افزود: آرد کارخانه صنایع غذایی کوبودنا از آردهای با کیفیت است که برای انواع مواد غذایی از جمله تولید شیرینی‌ها و ماکارانی‌ها به صورت مجزا تولید می‌شود و قطعاً این کارخانه در آینده تاثیرات مثبتی در رژیم غذایی مردم استان ما خواهد داشت .

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان به تولید نان‌های محلی «کلگ» که با بلوط تولید می‌شود، اشاره کرد و گفت: ما هم اکنون در حال انجام پژوهش و تحقیقاتی بر روی این نان هستینم و در آینده مجوزهای لازم را به این صنایع غذایی خواهیم داد .

این مسئول از انجام بازرسی ماهانه کارخانه‌های غذایی، بهداشتی و دارویی در استان خبر داد و عنوان کرد: مسئول فنی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همواره در محل کارخانه حضور دارد و تولیدات کارخانه‌های غذایی را در آزمایشگاه مورد آزمایش قرار می‌دهد .

قائدی با اشاره به نام‌گذاری سال توسط مقام معظم رهبری، خاطر نشان کرد: من توصیه می‌کنم به خصوص در آموزش و پرورش استان که در مدارس به جای استفاده از محصولات چاق کننده از نان‌های صنایع غذایی کوبودنا که از کیفیت بالایی برخوردار هستند، استفاده تا دانش‌آموزان به تغذیه‌های سالم عادت نمایند.

مدیرعامل صنایع غذایی کوبودنا نیز در این بازدید، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهم این واحد تولیدی نان صنعتی و روی آوردن به تولیدات دانش‌بنیان است .

بهرام باقری گفت: این افتخار را داریم که برای اولین بار در کشور و حتی در خاورمیانه نان حجمی بلوط و همچنین انواع نان برای بیمارانی همانند دیابتی‌ها در استان ما تولید می شود.

وی بیان کرد: شعار ما در مجتمع نان صنعتی کوبودنا " تولید از مزرعه تا فروشگاه به عنوان یک چرخه کامل در فرایند تولید و مصرف" است .

باقری با بیان اینکه بر روی تولید محصولات ارگانیک تمرکز و نیز کار می‌کنیم، اظهار کرد: در کارخانه آرد از یک نوع آرد ۵۴ نوع آرد برداشت می‌شود که از نظر کیفیت یکی بوده و تنها درصد دانه‌بندی آن‌ها متفاوت است .

مدیرعامل بزرگترین مجتمع نان صنعتی جنوب کشور ابراز داشت: حدود ۱۵۰ نوع نان تاکنون تولید کرده‌ایم که در طعم و شکل و اندازه‌های مختلف هستند .

وی در پایان تصریح کرد: ما به صورت روزانه تولیدات خود را به استان‌های جنوبی کشور از قبیل؛ هرمزگان، یزد، خوزستان و بوشهر صادر می‌کنیم و در آینده در راستای حمایت از کالاهای ایرانی به کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس تولیدات صنایع غذایی کوبودنا را صادر خواهیم کرد . ۵