عمومی | وزارت علوم،تحقیقات و فناوری

نمایشگاه مشترک فن‌آوری دانشگاه های ارومیه و یوزنجی ییل وان ترکیه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه ارومیه، دکتر علی محمد نیکبخت مسئول هماهنگی برگزاری نمایشگاه مذکور گفت: در هفته پژوهش سال ۹۶، دانشگاه ارومیه اقدام به ایجاد نمایشگاه دایمی فناوری کردد که مورد بازدید محققان، دانشگاهیان، مسئولان استانی و هیات عالی رتبه ای از دانشگاه یوزنجی ایل وان قرار گرفت و هسته اولیه تشکیل این نمایشگاه مشترک شد .

مدیر انتقال فناوری دانشگاه ارومیه افزود: با توجه به فضای به وجود آمده و در ادامه فعالیت نمایشگاه دایمی فناوری، نمایشگاه فن‌آوری و فن آفرینی ارومیه-وان با هدف ایجاد کریدور فن‌آوری و گسترش مبادلات علمی و فن‌آورانه بین دو دانشگاه ارومیه و یوزنجی ایل (YYU) وان برگزار شد.

دکتر نیک بخت ورود محصولات دانش بنیان ایرانی به بازار همسایه و ترویج و تبلیغ مزیت های علمی کشور را از اهداف برگزاری نمایشگاه عنوان و تصریح کرد: ایجاد انگیزه برای تولید فناوری های دانش بنیان و حرکت در راستای تحقیقات کاربردی و نیاز محور؛ استفاده از ظرفیت های دو دانشگاه و تمرین و تجریه روش های انتقال و تجاری سازی فن‌آوری با استفاده از تجارب بین المللی از اهداف اصلی برگزاری نمایشگاه بود .

وی استقبال از نمایشگاه را خوب ارزیابی کرده و یادآور شد: در ایام نمایشگاه، مسئولان وان، دانشگاهیان، آموزشگاه ها، صنایع و اصناف مرکز توسعه کارآفرینی و مسئولانی از آنکارا از غرفه ها بازدید کردند .

دکتر نیک بخت ادامه داد: هیات اعزامی از ایران همچنین از توانمندی ها، آزمایشگاه ها و امکانات دانشگاه یوزنجی ییل نظیر دانشکده دامپزشکی، آزمایشگاه مرکزی، درمانگاه دامپزشکی، دانشکده کشاورزی، دانشکده فنی مهندسی، دانشکده پزشکی، سایت نیروگاه خورشیدی ۴۰۰ دانشگاه، مرکز رشد فناوری و مرکز توسعه کار وان بازدید کردند و جلساتی با روسای دانشکده ها و اعضاء هیات علمی دانشگاه یوزونجی ایل برگزار شد .

وی همچنین فراهم شدن زمینه همکاری با فارغ التحصیلان فناور دانشگاه ارومیه را از جمله دستاوردهای نمایشگاه برشمرد و یادآور شد: با ثبت اجرای اولین نمایشگاه فناوری و فن آفرینی در یک کشور خارجی با محوریت یک دانشگاه به نام "دانشگاه ارومیه" وارد عرصه جدیدی در پیاده سازی سیاست راهبردی دانشگاه کارآفرین خواهیم شد .

ر.ب ۴۵