عمومی | دانشگاه صدا و سیما

مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه صدا و سیما معرفی شد

رییس دانشگاه صدا و سیما گفت: توصیه‌های رهبری در تقویت بنیه معرفتی، فکری و اخلاقی باید سرلوحه عمل قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صدا و سیما ، دکتر شهاب اسفندیاری در مراسم معارفه مسئول جدید بسیج این دانشگاه ضمن تشکر از خدمات محمدرضا یوسفی مسئول سابق و تبریک به حمیدرضا حیدری مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه صدا و سیما ابراز امیدواری کرد این تشکل دانشجویی در راستای تقویت مبانی فکری و معرفتی و تعالی اخلاقی و معنوی دانشجویان که توصیه رهبر معظم انقلاب است گام‌های موثری بردارد.

رییس دانشگاه صدا و سیما افزود: تربیت نیروی جوان متعهد و کارآمد برای رسانه ملی که از جمله تاکیدات همیشگی مقام معظم رهبری بوده و هست از وظایف اصلی این دانشگاه است و به راستی هیچ مرکز آموزش عالی دیگری شرایط و ظرفیت‌های این دانشگاه در تامین نیروی انسانی کارآمد برای سازمان صدا و سیما را ندارد.

دکتر اسفندیاری با اشاره به ضرورت حرکت به سوی تحول آرمانی در ساختارها و نظام‌های آموزشی متناسب با نیازهای نظام اسلامی، ادامه داد: البته در مسیر تحقق آرمان‌ها نباید واقع‌بینی را از نظر دور داشت. در دوره جدید دانشگاه تلاش شده است تا حلقه‌های شناسایی و تامین نیروی انسانی از قبل دانشگاه آغاز شود و از دبیرستان‌ها و هنرستان‌ها این مسئله دنبال شود تا ورودی‌های بهتری داشته باشیم‌‌. ارتباط با مدارس اسلامی، انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی و بسیج با این هدف دنبال شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر از دستورات دین مبین اسلام و از وظایف مهم نیروها و تشکل‌های اسلامی است، گفت: اما به شرایط و مراحل این دستور دینی باید توجه کرد تا در انجام وظیفه دینی خدای ناکرده مرتکب منکر دیگری نشویم. خصوصا وقتی مسئله حفظ شان، آبرو و حرمت اشخاص مطرح است.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: از اینکه دانشجوی انقلابی با کمال صداقت و حسن نیت و صراحت از مشکلات و نارسایی‌ها انتقاد کند استقبال می‌کنیم و به وجود چنین دانشجویانی افتخار می‌کنیم اما افرادی که در فضای مجازی نشر اکاذیب کنند یا افترا بزنند از اخلاق بسیجی به دور هستند.

دکتر اسفندیاری در پایان توصیه کرد: با گمان نیک به برادران دینی و انقلابی خود بجای بدگمانی، و با وحدت کلمه و تعامل سازنده و هم افزایی امیدواریم هرچه بیشتر در رشد و تعالی فضای فرهنگی و آموزشی دانشگاه قدم برداریم.

در انتهای مراسم رییس دانشگاه صدا و سیما و رییس بسیج دانشجویی تهران با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از خدمات محمدرضا یوسفی تقدیر کردند و حکم انتصاب حمیدرضا حیدری به او تقدیم شد.

در این مراسم علاوه بر رییس دانشگاه صدا و سیما، علی فروغی مدیر شبکه سه و رییس بسیج رسانه ملی، هادی قاسمی رییس بسیج دانشجویی تهران بزرگ، حاج باقرعباسی نخستین مسئول بسیج دانشگاه صدا و سیما، معاونین، مدیران، استادان و دانشجویان این دانشگاه حضور داشتند.