عمومی | دانشگاه تهران

برگزاری کارگاه آموزشی مربیگری تیم‌سازی، تسهیل‌گری و برنامه بتا در دانشگاه تهران

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه تهران به نقل از معاونت دانشجویی ، کارگاه آموزشی مربیگری تیم‌سازی، تسهیل‌گری و برنامه بتا با حضور دکتر حسن به‌نژاد، معاون دانشجویی دانشگاه تهران و دکتر سیدابوالحسن ریاضی، معاون امور دانشجویان سازمان دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ در باغ نگارستان برگزار شد.

در این مراسم معاون دانشجویی دانشگاه تهران با اشاره به نقش همیاران در ارتقا سلامت روان در دانشگاه‌ها گفت: «تربیت مربیان همسان یکی از ایده‌های بسیار خوب مرکزمشاوره دانشگاه تهران است که با همکاری وزارت علوم و ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شده تا مربیانی تربیت شوند که در دانشگاه‌های خودشان بتوانند با اقدامات خود زمینه ارتقا سلامت روان دانشجویان را فراهم کنند. ایده اولیه این موضوع بسیارعالی است و امیدواریم برگزاری این کارگاه دو روزه به تحقق این امر مهم بینجامد».

دکتر به‌نژاد افزود: «اعتقاد داریم این مربیان به‌طور بالقوه می‌توانند زندگی یک فرد را نجات دهند به شرط اینکه آموزش لازم را بییند و شرایط لازم برای آنها فراهم شود. این کارگاه در تمامی مناطق برگزار خواهد شد که شروع آن با منطقه یک کشور است».

در ادامه معاون امور دانشجویان سازمان دانشجویان وزرات علوم گفت: «رشد مراکز مشاوره در طی چهار سال اخیر چشمگیر بوده است. از سال‌های قبل یک مرکز قدرتمند بین دانشگاه‌ها به نام مرکز مشاوره دانشگاه تهران داشتیم. این مرکز در بسیاری از طرح‌های ما پیشرو بوده و این امکان را فراهم آورده است که طرح‌ها را ابتدا در آنجا اجرا و پالایش کنیم و سپس در سایر نقاط گسترش دهیم».

وی افزود: «مهم‌ترین کاری که در طول این سال‌ها انجام داده‌ایم، موضوع آموزش است که از طریق برگزاری این کارگاه‌ها در حال انجام آن هستیم».

در این مراسم حمید پیروی، رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران، نیز با اشاره به نقش همیاران سلامت و اهمیت آموزش آنها گفت: «این کارگاه اجتماع‌محور، برای آموزش همیاران است. همیاران بخشی از کانون دانشجویی است که زیر نظر مراکز مشاوره در دانشگاه فعال است و دانشجویان به‌صورت داوطلبانه در زمینه سلامت روان با آن همکاری می‌کنند».

وی افزود: برگزاری این کارگاه در راستای آموزش همیاران است و مربیان را برای آموزش همیاران پرورش می‌دهد. این کارگاه که در آن شیوه رفتار صحیح به همیاران، آموزش داده می‌شود، تاکنون در زمینه شکست عاطفی، اختلالات رفتاری، خودکشی، مشکلات آموزشی و... برگزار شده است».

پیروی گفت: «ایده برگزاری این کارگاه‌ها از منطقه یک بوده است و قرار است در آینده در مناطق دیگر هم برگزار شود.