عمومی | دانشگاه علوم پزشکی زنجان

مصاحبه با دبیر جشنواره آیین محبت

مصاحبه با دبیر جشنواره آیین محبت

به گزارش مفدا ی زنجان ،'حسینی دبیر جشنواره آیین محبت گفت:

هدف از برگزاری نمایشگاه جشنواره آئین محبت، بحث اجتماعی شدن حوزه سلامت است . از امسال اجتماعی شدن حوزه سلامت در راس برنامه های ما قرار دارد و حوزه اجتماعی دانشگاه این موضوع را پیگیری می کند . این نمایشگاه فرصتی است تا اجتماعی شدن را به مرحله اجرا در بیاورند. تلاش داریم در این جشنواره فعالیت های موسسات و اشخاصی که در حوزه سلامت اقداماتی انجام می دهند را به نمایش  بگذاریم . شاید برخی از موسسات خیریه برای مردم آشنا باشند ولی از برخی ها شناختی ندارند ، این جشنواره فرصتی فراهم آورد که تمام موسسات خیریه را به مردم بشناسانیم و توانمندی و اقداماتی که انجام می دهند را برای مردم توجیه کنیم .

وی در جواب سوال خبرنگار مفدا که پرسید،فعالیت معاونت فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی را چگونه ارزیابی می کنید ،گفت: بسیار خوب است در هر دانشگاهی این فعالیت ها انجام شود .اقدامات معاونت فرهنگی و دانشجویی در حوزه فرهنگ می تواند بسیار تاثیر گذار باشد .

حسنی ادامه داد:مدیران و کارشناسان حوزه معاونت فرهنگی  برای ارتباط دادن حلقه فرهنگی به حلقه سلامت باید اهمیت کار فرهنگی را به دانشجویان تبیین کنند .

باید در قالب کارگاه ها و دوره های آموزشی اهمیت اجتماعی شدن سلامت و فرهنگ سازی در این زمینه را به دانشجویان آموزش دهند .

خبرنگار مفدا پرسید:نقش قشر دانشجو در فرهنگسازی سلامت اجتماعی چقدر حائز اهمیت می باشد؟

دبیر جشنواره پاسخ داد:دانشجویان قشری هستند که در حوزه فرهنگ دغدغه دارند و می توانند در عرصه اجتماعی شدن سلامت و فرهنگسازی مروجین ما باشند . در مساله اجتماعی شدن سلامت باید تمام ابعاد را مد نظر داشته باشیم.به همین خاطر است که دانشگاه با تمام وجود و تمام معاونت ها از جمله معاونت فرهنگی در این جشنواره شرکت کرده اند .