عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران

طی حکمی از سوی وزیر جهاد کشاورزی ، دکتر خاوازی به سمت سرپرست موسسه آموزش عالی علمی کاربردی و مهارتی جهاد کشاورزی منصوب شد.

دکتر خاوازی سکان هدایت ترویج و آموزش سازمان تحقیقات،آموزش و ترویج کشاورزی را در دست  گرفت

طی حکمی از سوی مهندس حجتی وزیر جهاد کشاورزی دکتر خاوازی به سمت سرپرست موسسه آموزش عالی علمی کاربردی و مهارتی جهاد کشاورزی منصوب شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش عالی علمی کاربردی و مهارتی جهاد کشاورزی، در مراسم ابلاغ حکم دکتر خاوازی که در روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه جاری  با حضور جمعی از مسئولین سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، معاونت ترویج و موسسه برگزار شد؛ دکتر اسکندر زند ابتدا به روند تغییر و تحول آموزش پرداخت و اظهار داشت :  در این چند سال اخیر موسسه آموزش عالی علمی کاربردی و مهارتی جهاد کشاورزی در نوع خودش ارتقا خوبی پیدا کرده است. در دو مقطع سعی کردیم از موسسه و ظرفیت های خوب آن استفاده کنیم. اول در زمان اعلام سیاست های جدید وزیر جهاد کشاورزی برای تجمیع آموزش ها در موسسه که باعث رشد آن شد و علت آن هم ظرفیت و مدیریت خوب این مجموعه بود؛ دوم اینکه با ادغام معاونت ترویج، بنا داریم از ظرفیت موسسه در راستای وظایف سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برای تقویت و همگرایی آموزش و ترویج استفاده کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی  در عین حال تصریح کرد: تمام هدف ما استفاده از ظرفیت هاست و ظرف موسسه چند خوبی دارد؛ اول اینکه از نظم و انضباط کلاسیک خوبی برخوردار است. دوم دارای هیات امنا می باشد و سوم ردیف بودجه مستقل دارد و قصد داریم از آن ها در جهت توسعه آموزش و ترویج استفاده کنیم.

دکتر زند در ادامه سخنان گفت: " آقای مهندس حجتی اعتقاد دارند فعالیت های آموزش و ترویج باید از یک همگرایی برخوردار باشد" و در این راستا تصمیم بر آن شد یک ساختار مناسب برای آن تنظیم شود و یک مسئول نیز برای این دو مجموعه تعیین شود.
وی افزود: برای حفظ ساختار و ظرفیت موسسه تیمی تشکیل خواهد شد تا در مدت سه ماه بتوانیم تشکیلات جدید آن را هم در ستاد و هم در صف استفاده کنیم.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در ادامه با اشاره به شاخصه های موفقیت موجودات یا نمونه ها برای ماندگاری گفت: نفوذپذیری و انعطاف پذیری نسبت به شرایط از شاخصه های موفقیت است و علت این تغییرات در مجموعه ما به دلیل پیاده سازی نظام دانش و اطلاعات می باشد. وی تاکید کرد: این یک نیاز بود که می بایست انجام می شد.

دکتر اسکندر زند در پایان سخنان خود ضمن تاکید بر وظایف حاکمیتی و تصدی گری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در امر آموزش بخش کشاورزی خاطر نشان شد؛ در ارتباط با آموزش ما دو وظیفه حاکمیتی داریم؛ اول آموزش بهره برداران و دوم آموزش کارکنان است. ما باید با برنامه ریزی صحیح بتوانیم سواد بهره برداران حال را افزایش دهیم و برای تامین بهره برداران آینده بخش کشاورزی می بایست با همکاری وزارت آموزش و پرورش برای جذب دانش آموز در رشته های کاردانش کشاورزی تلاش مضاعفی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: تقویت آموزش های کاردانش و علمی کاربردی به عنوان وظایف تصدی گری و کمکی ما محسوب می شود و در این راستا با وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش همکاری جدی خواهیم داشت.

در ادامه این برنامه دکتر بصام ضمن قدردانی از همکاران گفت: از اینکه فرصتی برای من ایجاد شد تا بتوانم کاری در مجموعه آموزش وزارت جهاد کشاورزی با همکاری دوستان در موسسه انجام دهم؛ تشکر می کنم.

وی افزود: موسسه آموزش عالی علمی کاربردی و مهارتی جهاد کشاورزی دارای ویژگی های خوبی است. از جمله اعضا هیات علمی، گردش کار روان، گروه های تخصصی و همکارانی که برای رسیدن به هدف تلاش می کنند .

دکتر بصام در پایان اظهار امیدواری نمود؛ با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های موسسه گام های موثری در جهت اعتلای بخش کشاورزی برداشته شود.

سپس دکتر خاوازی معاون ترویج و سرپرست موسسه آموزش عالی علمی کاربردی و مهارتی جهاد کشاورزی نیز به بیان برنامه ها برای ادامه فعالیت موسسه پرداخت و گفت: ما راه بسیار سختی پیش رو داریم و شرایط کار بسیار دشوار است. انتظار می رود همه کمک  کنند. همه باید قدر ظرف موسسه و تجربیات چندین ساله را بدانند و در بهبود این روند همکاری نمایند. وی افزود: الویت اول ما حفظ موسسه است و در این راستا باید با سازمان امور اداری و استخدامی مذاکراتی را برای ساختار جدید داشته باشیم که یک فرایند دشواری باید طی شود.

در ادامه دکتر خاوازی طی سخنانی  به تاکیدات وزیر جهاد کشاورزی در خصوص تقویت آموزش و ترویج پرداخت و گفت: وزیر جهاد کشاورزی به شدت بر آموزش بهره برداران تاکید دارد و اصرار بر این است که آموزش ها باید خیلی اثرگذارتر باشد و شبکه آموزش و ترویج ایجاد شود.

معاون ترویج و سرپرست موسسه آموزش عالی علمی کاربردی و مهارتی جهاد کشاورزی تصریح کرد: محوریت اصلی فعالیت های ما، کار در آموزش و ترویج بهره برداران است که ۹۰ درصد انرژی ما را دربر خواهد گرفت.هر چه در این بخش تلاش بیشتری صورت گیرد؛ می توانیم تاثیر گذاری بیشتری داشته باشیم.شایان ذکر است که

در پایان این مراسم  ، حکم انتصاب دکتر خاوازی توسط دکتر زند به وی اعطاء و ابلاغ  شد.