عمومی | دانشگاه یزد

تغییر نام خوابگاه دانشجویی به سرای دانشجویان

اصطلاحی جدید، معنایی نوین و شیوه زیست متفاوت
در ابتدای این مراسم که با حضور ریاست دانشگاه، معاونان دانشجویی و فرهنگی و اجتماعی و مشاور رییس و مدیر حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد، دکتر محمدرضا صادقیان شاهی با ابراز خرسندی از حضور در این مراسم و خوشامد گویی به دانشجویانِ حاضر به نیابت از ریاست دانشگاه، با تبیین مفهوم و علل این تغییر نام گفت: از آنجاییکه واژگان دارای بار معنایی هستند و در آن زمینه درک و فهمیده می شوند، به میزان زیادی بر شیوه زیست انسان تاثیر دارند.
وی افزود: نام خوابگاه عموما دارای بار معنایی به مثابه محلی برای خوابیدن است. اما سرای دانشجویی به معنای محلی برای امید، زیست هدفمند و بالندگی است. هدف از تغییر نام خوابگاه به سرا نیز در همین راستا است. به عبارت دیگر، اولویت سیاستگذاری مجموعه دانشگاه بر این اساس است که در زمان دانش‌آموختگی، دانشجویان با کوله باری از تجربه و علم، دانشگاه را ترک کنند.

وجه تمایز زندگی دانش آموزی و دانشجویی
دکتر صادقیان در ادامه سخنان خود به تفاوت های زندگی دانش آموزی و دانشجویی پرداخت و افزود: اساس زندگی دانش آموزی بر مبنای محفوظات است در حالیکه در زندگی دانشجویی فرآیند تفکر، استدلال و شکل گیری شخصیت اجتماعی دانشجو محقق می شود.
وی تلاش بیشتر در زمینه پژوهش و فراگیری دانش را از دیگر تفاوت های زندگی دانش آموزی و دانشجویی دانست.

معاون دانشجویی دانشگاه یزد با اشاره به سوابق دانشگاه یزد گفت: شما وارد دانشگاهی شده اید که در این چند ساله جهش علمی و پژوهشی خیره کننده ای داشته است. علاوه بر این که این دانشگاه در زمره ۲۰۰ دانشگاه برتر جوان جهان قرار گرفته است، در رده بندی کشوری نیز دانشگاه یزد توانسته خود را در بین ۱۱ دانشگاه برتر جای دهد. این مسئله متضمن این پیام است که از حضور در چنین دانشگاهی نهایت استفاده را ببرید.
این مقام مسئول با تاکید بر اهمیت تجهیز دانشجویان به علم، توانایی و دانایی بر تلاش مجموعه مدیریت دانشگاه برای بستر سازی در راستای تحقق این هدف تاکید کرد.

مشاور ریاست دانشگاه در امور بانوان؛ پل ارتباطی برای انتقال دغدغه های دختران و بانوان
در ادامه این مراسم دکتر زلفا زینل پور مشاور ریاست دانشگاه در امور زنان و خانواده، سمت سازمانی خود را به مثابه پلی برای انتقال دغدغه های بانوان و دختران اعم از کارمند، استاد و دانشجو دانست.
وی در بخشی از صحبت‌های خود به اقداماتی از قبیل؛ تسهیلاتی برای شهریه دانشجویان دختر، نصب نمایشگر در خوابگاه دختران و راه اندازی پیست دوچرخه سواری در دانشگاه در راستای ایجاد محیطی بهتر و مناسبتر برای دانشجویان دختر اشاره کرد.
اجرای برنامه شعبده بازی، برگزاری مسابقه و موسیقی زنده از دیگر برنامه های این مراسم بود.