عمومی | دانشگاه علوم پزشکی ایران

نشست مشترک مسئولین دانشگاه با مدیران مراکز تابعه برگزار شد

نشست مشترک مسئولین دانشگاه با مدیران مراکز تابعه شنبه مورخ ۲۲ اردیبهشت ماه در سالن کنفرانس طبقه هشتم کتابخانه مرکزی برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه ؛ در این جلسه دکتر ناصری پور رییس دانشگاه، دکتر توکلی معاون درمان، دکتر ولایی معاون غذا و دارو، مدیران عامل، مدیران، مدیران پرستاری و مالی مراکز تحت پوشش حضور داشتند.
دکتر ناصری پور بیان کرد: پیرو دستورالعمل اجرایی بیمارستانهای مستقل، مسئولین مراکز می توانند پیشنهادات خود را جهت اصلاح آیین نامه ارائه نمایند.
وی گفت: آنچه در این جهت حائز اهمیت است، انتخاب تیم اداره بیمارستان می باشد که باید مورد توجه قرار گیرد و از افراد صاحب نظر در این بخش استفاده شود. همچنین تاکید می شود افراد آیین نامه مالی معاملاتی بیمارستان را مطالعه نماید و تمام تلاش برای اطلاع رسانی و آگاهی یابی تمام پرسنل مرکز انجام پذیرد.
رییس دانشگاه با اشاره به مسئولیت پذیری و پاسخگویی مدیران مراکز اظهار کرد: مدیران عامل مراکز تابعه باید تسلط بر امور داشته باشند و برای نظارت بر امور مالی، برنامه ریزی نیروی انسانی، بودجه، مطالبات و اجرای نظام پرداخت عملکردی زمان اختصاص دهند و به همه پرسنل برای پرداخت عملکردی اطلاع رسانی نمایند.
وی افزود: استراتژی کلی که در مراکز تابعه باید در نظر گرفته شود، ارجاع خدمات بستری قابل انتقال به خدمات سرپایی است، همچنین رعایت خرید، مصرف اقلام دارویی و تجهیزات، بهره گیری از متخصصین درمانی برای افزایش اثربخشی ،ارتقاء سطح کیفی خدمات و مدیریت هزینه ها باید مورد توجه قرار گیرد.
در این جلسه دکتر توکلی معاون درمان در خصوص بحث بیمه سلامت و سقف بودجه اختصاص یافته، خرید دارو و تجهیزات و بازدیدهای ادواری اعتبار بخشی سخنرانی کرد.
همچنین دکتر ولایی معاون غذا و دارو پیرامون صرفه جویی در خصوص خرید دارو و تجهیزات مطالب لازم را بیان کرد.
سپس مزدکی مدیر امور مالی دانشگاه گزارشی از اسناد ارسالی مراکز به سازمانهای بیمه گر، پرداخت کارانه برنامه مالی در طرح تحول سلامت ارائه داد.
از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست می توان به فرآوری مجدد ایمن وسایل پزشکی، بررسی اقلام دارویی و تجهیزات پرمصرف، دستورالعمل ترویج زایمان طبیعی در سال ۹۷  اشاره کرد.