عمومی | دانشگاه علوم پزشکی ایران

بازدید از مرکز آموزشی درمانی حمایت مادران شهید اکبر آبادی با محوریت ارتقاء سلامت مادران پناهنده افغانی در ایران


بازدید از مرکز آموزشی درمانی حمایت مادران شهید اکبر آبادی در خصوص پروژه سه ساله بهبود سلامت مادران در افغانستان و ارتقاء سلامت مادران پناهنده افغانی در ایران مورخ ۲۳ اردیبهشت ماه انجام شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه ؛ نشستی در مرکز آموزشی درمانی حمایت مادران شهید اکبر آبادی در راستای برنامه همکاریهای جنوب- جنوب و اجرای پروژه "بهبود سلامت مادران در افغانستان و ارتقاء سلامت مادران پناهنده افغانی در ایران" و به منظور بررسی پیشرفت اجرای برنامه ها و دستاوردهای حاصله وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با کشورهای منطقه یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه برگزار شد.
در این بازدید دکتر محمد صادق قاسمی معاون بین الملل دانشگاه، دکتر جودا نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران، نمایندگان سفارت نروژ – افغانستان – ایتالیا، نمایندگان معاونت های بهداشت درمان و آموزش پزشکی، دکتر محمد حسین بدخش ریاست مرکز و جمعی از مسئولین مرکز برگزار گردید.
در ابتدای این بازدید دکتر بدخش رییس مرکز ضمن خوش آمد گویی و خیر مقدم به مهمانان ، گزارشی از خدمات انجام شده در راستای ساخت و ساز در این خصوص و خدمات ارائه شده به مادران افغانی ارائه و اظهار کرد که همه تلاش کادر درمان و پرسنل بکار گرفته می شود، تا هیچ تفاوتی در حین درمان با دیگر بیماران نداشته باشند.
دکتر قاسمی  معاون بین الملل دانشگاه در خصوص همکاری دانشکده در طرح جنوب – جنوب و آموزش دانشجویان افغان در مقاطع کاردانی و ارشد توضیحاتی بیان کرد.
در ادامه دکتر جودا از رییس مرکز و دانشگاه در رابطه با پیشبرد دوره های آموزشی کاردانی و ارشد قدردانی و تشکر نمود.
دکتر مجروح مدیر کل بین الملل وزارت صحت عامه افغانستان از ایران به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در منطقه در این حوزه یاد کرد و نیز سابقه همکاری با ایران را بسیار خوشایند توصیف کرد.
وی گفت : ازاولین دیدار بازدید از ایران در این خصوص تا کنون پیشرفت هایی که در زمینه آموزش و پژوهش در ایران رخ داده ، بسیار چشم گیر است.
در پایان این جلسه بازدیدی از بخش های مختلف از جمله LDR ، بخش بعد از زایمان و NICU مرکز به عمل آمد و در انتها هیئت بازدید کننده از عملکرد و نحوه ارائه خدمات این مرکز رضایت خود را ابراز نمودند.