عمومی | وزارت علوم،تحقیقات و فناوری

کنفرانس بین المللی نقش هنر و معماری در ارتباطات علمی ایران و جهان عرب

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه کاشان، دکتراحمد دانایی نیا دبیرعلمی این کنفرانس به ارسال ۱۳۰ مقاله علمی به دبیرخانه این کنفرانس اشاره کرد و گفت: از این میان، ۸۰ مقاله در مرحله اولیه مورد پذیرش قرار گرفت و پس از ارسال به داوران کنفرانس، ۵۶ مقاله پذیرش نهایی شد .

وی افزود: ۱۷ مقاله در جریان برگزاری نشست به صورت شفاهی ارائه می شود و سایر مقاله ها نیز به زبان های فارسی و عربی با همکاری سازمان ارتباطات اسلامی منتشر خواهد شد ..

دکتردانایی نیا متون ادبی، تاریخی و نسخه شناسی، معماری و تزئینات وابسته و هنر و باستان شناسی را از محورهای این کنفرانس بیان کرد و اظهارداشت: کنفرانس بین المللی نقش هنر و معماری در ارتباطات علمی ایران و جهان عرب، محصول هم اندیشی و همکاری دانشگاه کاشان و سازمان ارتباطات اسلامی است که به منظور تعامل، واکاوی و شناسایی زمینه های مشترک علمی-فرهنگی میان ایران و جهان عرب در حوزه های هنری و معماری برگزار خواهد شد و در پی آن است تا از این طریق زمینه های توسعه فرهنگی و ارتباطات علمی میان دو حوزه جغرافیایی را ارتقا بخشد .

کنفرانس بین المللی نقش هنر و معماری در ارتباطات علمی ایران و جهان عرب به مدت دو روز با حضور جمعی از استادان، پژوهشگران و متخصصان ملی و بین المللی در دانشگاه کاشان ادامه دارد .

ل.س ۴۲/ ر.ب ۴۵