عمومی | دانشگاه زابل

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب قم از آمادگی همه جانبه این دانشگاه برای برقراری همکاری های علمی و آموزشی با دانشگاه زبل خبر داد

به گزارش روابط عمومی:

در دیدار دکتر موسی بهلولی و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه زابل با حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس محترم دانشگاه ادیان و مذاهب قم، دکتر بهلولی ضمن معرفی دانشگاه زابل به عنوان دانشگاهی نسل سوم، به تشریح توانمندی ها، فرصت ها و چالش های پیش روی توسعه ی دانشگاه و منطقه پرداخت و از منظر جهانی و منطقه ای آن را فرصتی برای تولیدِ تخصص و زایش پیشرفت دانست و پیگیری هر دو رویکرد جهانی و منطقه ای دانشگاه را جهت رفع بحران های پیش رو ضروری برشمرد. وی با اشاره به فعالیت ها و اقدامات دانشگاه زابل در حوزه های کشاورزی، دامداری، مرز و انرژی های تجدید پذیر، آن ها را پتانسیل هایی بالقوه برای برون رفت از شرایط نامساعد کنونی سیستان دانست که با ارزیابی های تخصصی در هر حوزه و مشارکت علمی متخصصین دانشگاهی می تواند زمینه را برای حرکت به سوی آبادانی این سرزمین فراهم سازد.

رئیس دانشگاه زابل هم مرزی با کشور افغانستان را فرصتی مغتنم جهت بهره گیری از دیپلماسی علمی برای تبادل دانش و فرهنگ و درنتیجه تحکیم روابط بین دو کشور عنوان کرد و توسعه مشترک سیستان و افغانستان و پاسخگویی به نیاز های آموزشی و علمی آن کشور را عرصه ای دانست که پویایی و شکوفایی آن نیازمند هدایت وحضور بیش از پیش دانشگاه زابل است. وی در پایان بهره گیری از ارتباطات کارآمد علمی با دانشگاه ادیان و مذاهب، جهت بهره گیری از پتانسیل های این دانشگاه برای تقویت بنیان های دینی و توسعه مبانی فکری در منطقه را ضروری شمرد و خواستار برقراری روابط پایای علمی و آموزشی بین دو دانشگاه شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب، رئیس محترم دانشگاه ادیان و مذاهب قم، از آشنایی نزدیک خود با استان سیستان و بلوچستان و به ویژه سیستان، به واسطه بزرگانی همچون آیت ا... شریفی زابلی، آیت ا... العظمی سیستانی و حجه الاسلام والمسلمین نجف لکزایی سخن گفت و سیستان را از مناطق پرافتخار ایران، با سابقه تاریخی بس طولانی برشمرد که هیچگاه از ذهن و زبان مردم ایران دور نبوده و علی رغم تمامی مشکلات و معضلات این سالیان؛ به مدد همت مردمان تلاشگرش، همواره نقطه امید و قوت ایرانیان باقی مانده است.

وی با اعلام آمادگی همه‌جانبه دانشگاه ادیان و مذاهب قم برای همکاری با دانشگاه زابل گفت: این دانشگاه هیچ محدودیتی در اعزام و تربیت استاد و تجهیز دانشگاه زابل ازلحاظ منابع و کتب و اساتید ندارد و هر نوع همکاری مورد درخواست از سوی دانشگاه زابل را با آمادگی کامل می‌پذیرد. رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب قم با اشاره به جایگاه والای این دانشگاه در سطح جهانی به‌واسطه تدریس تمامی ادیان شناخته‌شده بشری؛ از آن به‌عنوان سنگری پر محتوی برای جمهوری اسلامی ایران یادکرد و گفت: این دانشگاه خدمت به مناطق محروم را افتخار خود میداند و دانشگاه زابل می‌تواند هر آنچه را که دانشگاه ادیان و مذاهب قم داراست، آورده‌ی خود بداند و هرگونه همکاری و پشتیبانی ممکن را از این دانشگاه درخواست نماید.
















آدرس صفحه رسمی کانال اطلاع رسانی دانشگاه زابل در پیام رسان سروش

http://sapp.ir/pr.uoz.ac