عمومی | دانشگاه تهران

هجدهمین اجلاس روسای دانشگاه‌های سطح یک کشور برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران در ابتدای این نشست دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران و رئیس اجلاس روسای دانشگاه‌های سطح یک کشور از میزبانی دانشگاه علامه طباطبایی تشکر و قدردانی کرد.

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به تحولات اخیر جهان گفت: بد عهدی و خروج آمریکا از برجام با تمام معیارهای روابط بین‌الملل مغایرت دارد و مجامع دانشگاهی باید به این مسئله و موارد مشابه بپردازند و این رفتارها را برای ملت‌های خود توضیح دهند تا در آینده شاهد تکرار آنها نباشیم.

دکتر نیلی احمد‌آبادی افزود: ضرورت دارد دانشگاهیان جهان به این مسئله واکنش مناسب و در شان دانشگاه نشان دهند زیرا دانشگاه‌ها در قبال رویدادهایی که در جوامع بشری اتفاق می‌افتد، مسئولیت اجتماعی دارند.

وی تاکید کرد: دانشگاه‌های سطح یک هم باید همه تلاش خود را به کار بگیرند تا در مسیر توسعه و پیشرفت کشور خللی وارد نشود و رشد و تعالی علمی و فرهنگی کشور تداوم پیدا کند.

دکتر حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبایی نیز به عنوان میزبان این دوره از اجلاس با تاکید بر اینکه دانشگاه‌های ایران با ماندن در دانش تجربی به سمت دانش انتقادی گرایش چندانی ندارند، گفت: اگر از منظر بوردیویی به دانشگاه‌ها نگاه کنیم درمی‌یابیم که دانشگاه‌های ایران برای هویت‌بخشی به خود گرفتار عادت‌واره‌هایی شده‌اند. یکی از مهم‌ترین اقتضائات ایران امروز، خروج دانشگاه از این عادت‌واره‌هاست و این نیازی است که جامعه ایران از دانشگاه مطالبه می‌کند. چنین تغییری در عادت‌واره‌های دانشگاهی، نیازمند بازتعریف عناصر هویتی جامعه دانشگاهی است که تنها در توان و امکان دانشگاه‌های بزرگ و ریشه‌دار کشور است.

گفتنی است که روسای دانشگاه‌های سطح یک کشور در پایان اجلاس از بخش‌های مختلف دانشگاه علامه طباطبایی بازدید کردند.