عمومی | دانشگاه زابل

دیدار رئیس و هیئت رئیسه دانشگاه زابل با امام جمعه موقت تهران

به گزارش روابط عمومی:

دکتر موسی بهلولی رئیس دانشگاه زابل با حجه الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد امام‌جمعه موقت تهران دیدار نمود. وی در این دیدار، با شرحی بر تاریخچه دانشگاه زابل، آن را دانشگاهی همسال و هم قدمت با انقلاب شکوهمند اسلامی ایران دانست که با همپایی مدیران و کارکنان و اعضای هیئت‌علمی توانمند خود، در مسیر عمل به رسالت‌های جهانی و محلی خود راه می‌پوید و به آینه تمام نمایی از تلاش خستگی‌ناپذیر دلسوزان این دیار در مسیر توسعه سیستان مبدل گشته است.

وی در تشریح خدمت‌رسانی و فعالیت‌های علمی، اجتماعی و فرهنگی دانشگاه زابل، به حرکت در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با ترویج کشت زیتون و گیاهان دارویی و برقراری صنایع تبدیلی وابسته به این محصولات پربازده اشاره کرد و از تهیه و تدوین طرحی جامع و عالمانه با مشارکت تخصصی اعضای هیئت‌علمی، به‌عنوان فرصتی برای بهره‌مندی از پتانسیل‌های سرزمینی همچون تغییر اقلیم، مرز و انرژی‌های تجدید پذیر و برون‌رفت از فقر کمرشکن کنونی منطقه یادکرد و برقراری مراودات علمی با پژوهشگران بیش از ۲۷ کشور جهان و چاپ مقالات اعضای هیئت‌علمی دانشگاه در مجلات زیرمجموعه Nature را استنادی بر درک صحیح مجموعه دانشگاه زابل از رسالت‌ها و ماموریت‌های بنیادین خود خواند.

دکتر بهلولی با اشاره به ساماندهی امکانات موجود دانشگاه در تبدیل یک گودال بلااستفاده به فرصتی فرهنگی، تفریحی و اشتغال‌زا به نام دریاچه مصنوعی هامونک، آن را نتیجه تلاش انسانی بزرگوارانی دانست که در سخت‌ترین شرایط، این فضای مغتنم را جهت آسایش روح و روان مردم رنجدیده از قهر طبیعتِ این دیار فراهم آوردند و استقبال پرشمار مردم در ایام نوروز از این مکان را بهترین دستاورد تمامی این تلاش‌ها خواند.

در ادامه حجه الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد امام‌جمعه موقت تهران، از اقدامات موثر دانشگاه زابل در ارائه خدمات و پشتیبانی برای کمک به رفع مشکلات معیشتی مردم استقبال کرد و پروژه‌های کاربردی دانشگاه همچون نهالستان زیتون، گیاهان دارویی، تاسیسات استحصال روغن‌زیتون، پرورش شترمرغ و بلدرچین را بسیار موثر و جالب‌توجه برشمرد. وی همکاری مسئولین اجرایی کشور جهت بهره‌وری هرچه بیشتر اقدامات و تلاش‌های دانشگاه زابل را ضروری دانست و بر لزوم حمایت بیش‌ازپیش دولت از این اقدامات کاربردی و موثر تاکید کرد.

امام‌جمعه موقت تهران ساخت دریاچه مصنوعی هامونک و استقبال پرشور مردم از آن را، ابتکاری تحسین‌برانگیز از سوی دانشگاه زابل توصیف کرد و از سیستان به‌عنوان دیار مردمانی تلاشگر و خستگی‌ناپذیر یادکرد که آستین همت را بالا زده‌اند و به‌عنوان بازوان مهم اقتصاد مقاومتی، تلاش و تکاپویشان را برآبادانی سرزمین خود نهاده‌اند. وی تسهیلِ بهره‌گیری همه‌جانبه مردم از دستاوردها و ثمرات دانشگاه و اتخاذ مطلوب‌ترین گزینه‌ها و راه‌حل‌ها برای رفع مشکلات مردم را رسالت اصلی تمامی نهادهای منطقه دانست و در پایان عنوان کرد که در اولین فرصت پیش‌آمده، برای بازدید از دستاوردها و تکاپوهای دانشگاه، به سیستان سفر خواهد نمود.










آدرس صفحه رسمی کانال اطلاع رسانی دانشگاه زابل در پیام رسان سروش

http://sapp.ir/pr.uoz.ac