عمومی | دانشگاه هنر اصفهان

توافقات و همکاری های علمی بین المللی هیأت اعزامی وزارت علوم با هیأت های رسمی دانشگاه های وزارت علوم اتریش

در روزهای 3 و 4 بهمن ماه ( 23 و 24 ژانویه )، در نشست های برنامه ریزی شده و فشرده هیئت اعزامی علمی بین المللی ایران از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به سرپرستی دکتر سالار آملی ( ریاست دفتر همکاریهای علمی بین المللی وزارت علوم ) با هیئت علمی و رسمی اتریش در وین برگزار گردید. این ملاقات و همکاریها در پاسخ و در ادامه حضور هیأت بلند پایه دانشگاه های اتریش در تهران صورت گرفت.
هیأت همراه آقای دکتر سالار آملی عبارت بودند از : آقای دکتر خاکی صدیق ( رییس دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی )، آقای سبحان اللهی ( رییس دانشگاه خوارزمی)، آقای دکتر کیانی ( رییس دانشگاه هنر اصفهان )، آقای دکتر صالحی عمران ( رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور)، آقای دکتر عظمتی ( رییس دانشگاه شهید رجایی ) و چند تن از مدیران وزارتی و بعضی از این دانشگاه ها و همچنین آقای دکتر قربانی اصل ( نماینده وزارت علوم در منطقه کشورهای شنگن).
هدف از نشست دو جانبه :
1- تصمیم گیری نهایی برای طرح های پژوهشی تعریف شده از قبل، بین دانشگاه های ایران و اتریش با عنوان : IMPULS Iran – Austria selection بود که از این میان 78 طرح و پروژه مشترک در توافق اولیه، تعداد 17 طرح و پروژه پژوهشی به توافق کامل رسید. یکی از این طرح و پروژه های مشترک از جانب دانشگاه هنر اصفهان به مجری آقای دکتر عود باشی و یکی از اساتید دانشگاه های اتریش است.
2- بازدید و نشست با موسسات و نهاده ای رسمی اتریش نظیر oaAD ( آژانس همکاری های علمی و بین المللی اتریش )، Uniko ( سازمان دانشگاه های اتریش،FHK ( دانشگاه های علوم کاربردی اتریش )، Upuk ( دانشگاه های خصوصی و غیر دولتی اتریش ) RoPH ( کالج های تربیت دبیر دانشگاه های اتریش)، FWF ( صندوق علمی اتریش) و نیزOAW ( آمادگی علوم اتریش ) بود که در چندین نشست متوالی صورت گرفت. در این نشسته ها هر یک از نمایندگان اعزامی هیأت ایرانی، تمایل و علایق و زمینه های تخصصی و علمی خود را با دیگر طرف اتریشی بیان نمود.
3- بازدید از آکادمی علمی علوم اتریش و دانشگاه های وین و معرفی امکانات و فعالیتهای علمی و تخصصی دانشگاهی اتریش که متناوباً در طی دو روز صورت پذیرفت.
4- ارائه برنامه و شناخت از فعالیتها و دیدگاه های حوزه تخصصی هیأت اعزامی ایران با عنوان: گروه های کاری دو جانبه Bilateral Working Groups _ _ و بنا به حوزه های خاص : انرژی _ هنر و علوم انسانی _ مهندسی _ مطالعات مدیریت و بازرگانی و آموزش حرفه ای، در هر یک از دپارتمانهای دانشگاه وین برگزار گردید. اجرا و ارائه بخش هنر و علوم انسانی ( Humanities and Art ) توسط آقای دکتر کیانی، رییس دانشگاه هنر اصفهان و با همراهی آقای دکتر امامی صورت پذیرفت. در این نشست 6 نفر از نمایندگان حوزه های مختلف و دانشگاه های گوناگون اتریش که عمدتاً مرتبط با رشته های هنر، گردشگری و میان رشته ای هنر بودند شرکت داشتند که مذاکرات و تبادل نظرات اولیه برای همکاری های آینده صورت گرفت.
شایان ذکر است که زمینه همکاری های مختلف با دانشگاه های اتریش بر اساس نیازها و خواسته های دانشگاه هنر اصفهان هموار شده است و امید است که از این توافق ها و مذاکرات اولیه، بهره برداری های لازم صورت پذیرفته و همکاری های علمی دو کشور شکل گسترده تری بگیرد.