عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری

اختتامیه مسابقه ملی «حمل و نقلی شو» در واحد یادگار امام خمینی (ره) شهر ری

واحد یادگار امام خمینی(ره)شهرری نخستین استارتاپ ویکند ملی در زمینه تخصصی شبکه‌های ارتباطی و حمل و نقل را به منظور پاسخ به چالش‌های ملی حمل و نقل و رشد و توسعه کشور در حوزه‌های گردشگری، تجارت، بیمه، سهولت در جابه‌جایی کم خطر افراد و توسعه روابط بین المللی و غیره برگزار کرد

دکتر مهرداد تقی زاده معاونت وزیر راه، مسکن و شهرسازی ضمن استقبال از نخستین مسابقه ملی حمل و نقلی شو – استارتاپ ویکند شبکه‌های ارتباطی و حمل و نقل گفت: استارتاپ ها مسابقاتی خوش بینانه و مهیج هستند که در سراسر دنیا  از جمله ایران نیز برگزار می گردند و خوشبختانه نتایج خوبی از آن نیز حاصل می شود.

تقی زاده اظهار کرد: حمل و نقل حوزه بسیار وسیعی است. حمل و نقل درون شهری و برون شهری خود دارای ابعاد مختلف نظیر یکپارچگی، ایمنی، امنیت، سهولت، کاهش هزینه ها، افزایش بهره وری و بهبود کارکرد را در بر می گیرد.

معاونت وزیر راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به خلاء بین دانشگاه ها و حوزه حمل و نقل گفت: فاصله زیادی بین راهکارهای تئوری و راهکارهای عملی و تجربیاتی در حوزه اجراء وجود دارد. ابعاد گسترده اجرایی در عمل و قرار نگرفتن اطلاعات در دسترس افراد باعث بوجود آمدن مشکلاتی می شود و  برای از بین بردن این خلاء تنها راه ارتباط منسجم و خوب بین افراد در دانشگاه ها و بخش اجرایی کشور می باشد.

وی افزود: معاونت راه، مسکن و شهرسازی آمادگی این را دارد تا دانشگاه ۱۰ فرد را بعنوان افراد فعال و جدی در این حوزه اعلام نماید و ما از آنان حمایت می کنیم و اطلاعات وسیعی و کاربردی در خصوص حمل و نقل ریلی، هوایی، زمینی و دریایی در اختیار آنان قرار می دهیم. بعلاوه این افراد می توانند در جلسات مدیران و صاحب نظران دولت شرکت و چالش های که در آنجا مطرح می گردد از جمله معضلات بخش دولتی و خصوصی را بررسی و آنان را در طرح صورت مسله و حل آن یاری نمایند.

در ادامه سردار محمد رضا مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: جوانان مبداء تحولات عظیم کشور هستند و برگزاری این استارتاپ ها کار بسیار زیبایی است که کمک به حل معضلات جامعه می کند.

وی با اشاره به ترسیم وضعیت ترافیک استان تهران و چالش های که با آن مواجه هستیم افزود: بیش از ۴ میلیون دستگاه خودرو و ۳ میلیون موتور سیکلت شماره گذاری شده اند. این آمار جدا از وسائط نقلیه ای است که روزانه از حومه تهران به داخل شهر می آیند. تهران دارای ۱۴ ورودی است و ۲۰ میلیون سفر روزانه در آن اتفاق می افتد که ۴۰ درصد آن به وسیله خودرو شخصی و ۶۰ درصد آن توسط حمل و نقل عمومی می باشد.

سردار مهماندار اظهار کرد: ۶۷ درصد از سطح معابر شهر تهران را ۴۰ درصد خودرو شخص اشغال و موجب به وجود آمدن ترافیک می شوند که این معضلات باعث خستگی، عصبانیت، ناراحتی، تاخیر در رسیدن به محل کار و از همه مهم تر آلودگی های زیست محیطی می گردد. بنابراین با توسعه حمل و نقل عمومی ریلی و افزایش هزینه های استفاده از خودرو شخصی گامی در جهت بهبود شرایط برداریم.

در ادامه دکتر علی شهابی مسوول دبیرخانه شبکه های ارتباطی و حمل و نقل گفت: در این مسابقه شرکت­کنندگان با استفاده از روش‌های نو ایده‌های خود را در ۶۰ ثانیه برای داوران ارائه دادند. در این مرحله ۶۸ ایده مطرح که ۱۰ ایده برتر پذیرفته و با تشکیل تیم های تخصصی برای هر کدام از ۱۰ ایده برتر آغاز شد. تیم­ها پس از  حضور در کارگاه تیم­سازی و هدایت مربیان اقدام به یارگیری نمودند.

در پایان این مراسم تیم اول با ارائه ایده بانک اطلاعاتی ماشین آلات سنگین ساختمانی موفق به اخذ تندیس ویژه اولین مسابقه ملی حمل و نقلی شو گردید و از پوستر دومین مسابقه ملی حمل و نقلی شو رونمایی شد.

اختتامیه نخستین مسابقه ملی حمل و نقلی شو – استارتاپ ویکند شبکه‌های ارتباطی و حمل و نقل با حضور دکتر مهرداد تقی زاده معاونت وزیر راه، مسکن و شهرسازی، مهندس محمد رجبی مدیر کل راه آهن رجاء جمهوری اسلامی ایران، سردار محمد رضا مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، دکتر سعید قاضی مغربی رئیس واحد، مهندس جان نثاری نماینده شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن(تراورس)،اعضای هیات رئیسه، و جمع کثیری از استادان و دانشجویان در سالن خوارزمی دانشکده فنی و مهندسی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری برگزار شد .