عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

ویزیت رایگان ۸۰۸ نفر از مراجعه کنندگان نمایشگاه کتاب در اتوبوس سلامت

اتوبوس سلامت از روزهای ابتدایی برگزاری نمایشگاه کتاب با همکاری معاونت اجتماعی شهرداری تهران و پژوهشکده گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در محل نمایشگاه مستقر شد و خدمات اولیه سلامت به مراجعه کنندگان ارائه داد.
به گفته دکتر امیر صادقی فوق تخصص گوارش و کبد، در خصوص مهمترین فعالیت های انجام شده در ۷ روز ابتدایی برپایی این غرفه، گفت: آموزش عمومی در خصوص پیشگیری از بیماری های غیر واگیر و سرطان ها و غربالگری سرطان های کولورکتال، سینه، گردن رحم و پروستات در قالب آموزش حضوری و توزیع پمفلت انجام گرفت.
وی پیرامون معاینات و آزمایش های انجام شده، تاکید کرد: انجام معاینات اولیه و آزمایش قند خون شامل اندازه گیری فشارخون، قد و وزن برای ۸۰۸ نفر و مبتلایان به اضافه وزن و فشارخون بالا انجام و به واحدهای درمانی مرتبط و متخصصین تغذیه ارجاع شدند.
این متخصص گوارش در ادامه گفت: آزمایش قند خون برای ۸۰۸ نفر انجام شد که در این گروه ۱۲ مورد دیابت بدون علامت مشخص و به درمانگاه دیابت ارجاع شدند.
دکتر صادقی در خصوص انجام غربالگری افزود: ۱۵۵ مورد کیت غربالگری سرطان کولورکتال جهت انجام تست در منزل توزیع شد که از ۲۳ موردی که نتیجه را اطلاع داده اند، دو مورد تست مثبت گزارش شده و این افراد جهت کولونوسکوپی ارجاع شدند.
گفتنی است، سی و یکمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ۱۲ اردیبهشت ماه در محل مصلی تهران برپا شد.