عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز

دکتر صومی در جمع سفیران پیوند: پیوند یعنی، حیات را می توان ادامه داد .

اولین  گردهمایی  سفیران پیوند  ۱۸اردیبهشت  ۹۷ تقریبا همزمان با روز بیماریهای خاص در سالن کنفرانس حوزه ریاست دانشگاه ساعت ۳۰/۱۴با شعار  "اهدای عضو  اهدای زندگی " با حضور دکتر صومی  ریاست دانشگاه علوم پزشکی، دکتر پور فتحی معاون درمان، دکتر کاکایی، دکتر زمردی، دکتر نباتی و دکتر افخمی و حاج آقا خیری ... برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی معاونت درمان، در ابتدای گرهمایی دکتر صومی ضمن تشکر وقدردانی از انسانهای خادم حوزه سلامت، مدیران حوزه سلامت، سفیران پیوند اعضا، دکتر پورفتحی و دکتر کاکایی، معنای پیوند را امید برای ادامه حیات دانستند.
دکتر صومی ضمن اشاره به  تاریخچه  راه اندازی واحد پیوند کبد گفت : از سال ۸۷ مقرر شده بود که واحد  پیوند کبد راه اندازی شود و ما این کار را جزء تعهدات خود در برنامه های اجرایی دانشگاه قرار دادیم که به حول و قوه الهی بهره برداری از واحد پیوند آغاز و اولین پیوند کبد همزمان با حضور ریاست محترم جمهور در تبریز انجام شد که افتخار بزرگی برای شهر اولین ها بوده است .
دکتر صومی هم چنین  از انجام دو پیوند کبد و شش پیوند کلیه در کمتراز دو هفته که جز موفق ترین  آمار پیوند است وتولید پوست دردو سال آینده خبر داد.
رئیس دانشگاه ضمن قدردانی و تشکر از خانواده های فداکار اهداکنندگان  و تعظیم در مقابل این خانواده ها که الگویی خواهند بود درمقابل دیگران گفت:  با وجود چنین انسانهایی چرخه تابو اهدای عضو و پیوند شکسته شده است .
در ادامه  ازاساتید و افراد تلاش گر در واحد پیوند دکتر کاکایی، دکتر رحیمی، دکتر زمردی، دکتر نباتی، دکتر اسودی و سفیران پیونداعضا، تجلیل و قدردانی به عمل آمد.
دکتر پورفتحی معاون درمان نیز در همایش سفیران سلامت، ضمن تشکر ویژه از زحمات دکتر صومی که درمقابل تمام ناملایمات یک تن ایستاده اند وبخاطر حضور ایشان اعضای اهدای عضو با خیال راحت کار کرده اند گفت :  من بعنوان سرباز در کنار تیم ایشان کار می کنم و خواستارم که مرکز پیوند مرکز آ»وزشی درمانی امام رضا رادر سطح کشور و منطقه به عنوان برند معرفی کنیم.
در نهایت با نواختن تار مرحوم هنرمند آقای تاری زاده اهداکننده عضو و تجلیل از خانواده ایشان مراسم به پایان رسید.